Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: check engine HJÆLP

check engine HJÆLP 19 år 4 måneder siden #1408

• 's profilbillede
Hej drenge !

Jeg har i min ferie rodet lidt med min bil!
Jeg har skiftet olie og filter på den!

Den har så mistet strømmen fra batteriet et par gange, og så gang i den igen med startkabler!

Til trods for det så har den faktisk mere eller mindre stået stille og 14 dage. Måske lige kørt en tur eller to...

Igen idag var den så gal igen med batteriet, til trods for at det er helt nyt! Endnu engang fat i startkablerne og så ud og trille en tur.. Nåede at kører ca. 5 KM så begyndte check engine lampen at lyse!
Nogen der har en bud på hvad der er galt ? Jeg håber sgu ikke det er alt for dyrt !
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: check engine HJÆLP 19 år 4 måneder siden #11285

• 's profilbillede
Anonymous skrev:
Hej drenge !

Jeg har i min ferie rodet lidt med min bil!
Jeg har skiftet olie og filter på den!

Den har så mistet strømmen fra batteriet et par gange, og så gang i den igen med startkabler!

Til trods for det så har den faktisk mere eller mindre stået stille og 14 dage. Måske lige kørt en tur eller to...

Igen idag var den så gal igen med batteriet, til trods for at det er helt nyt! Endnu engang fat i startkablerne og så ud og trille en tur.. Nåede at kører ca. 5 KM så begyndte check engine lampen at lyse!
Nogen der har en bud på hvad der er galt ? Jeg håber sgu ikke det er alt for dyrt !

Din "Check Engine" lampe kan finde på at tænde hvis du har kørt i meget sne / sjap. - Så kan udstødningen blive pludselig afkølet, og det kan lambasonden ikke helt forstå. - Hvis det er det som der er sket, så vil den holde op med at lyse når motoren har stået stille og "kølet af" (Læs : samme temperatur, som Lamdasonden "formoder" den bør være)

check engine HJÆLP 19 år 4 måneder siden #11286

• 's profilbillede
Hm. Well, kan muligvis godt være det der er sket! Men den har stået stille i noget tid nu, men gør det stadig..

Måske der er kommet sne ind i udstødningen efter jeg bakkede ud. Der var fandeme meget sne! GRRR ! :(

Men prøver lige at give det lidt tid. Det haster heller ikke sindsygt at få lavet. (har jeg lige fået at vide) :)
I hvert fald ikke før den skal synes. hehe!

Tak for hjælpen. Og godt nytår!

check engine HJÆLP 19 år 4 måneder siden #11287

• 's profilbillede
Det kan sagtens lade sig gøre at få bilen synet, selvom check engine lampen lyser :D

Min har lyst længe pga. benzinpumpen, fik den synet selvom lampen lyser, med en god historie om, at jeg manglede en ny styreboks, som jo ikke sådan er lige til at finde / få fat i, til en gammel Colt.

check engine HJÆLP 19 år 4 måneder siden #11288

• 's profilbillede
Oh well, nu lyser den ikke længere! Mærkelig !
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder