Travl hva'
Min erfaring har givet mig en god lærestreg. Køb det hele på en gang, så man har dele der passer sammen. Og få det monteret på en gang, så den der montere det ikke bare skyder skylden på forkert indkøbte- eller forældede dele. Man skal også tænke på at motoren bør/skal justeres hver gang man laver ændringer, og det kan blive en dyr affære hvis det skal gøres 2-4 gange under et tunings forløb.
Det er også sjovere at få det hele på en gang, desuden er det et stort arbejde at skille bilen ad, hver gang man skal bolte et eller andet på.
En banan manifold giver ikke noget særligt i forhold til prisen, det nytter ikke at man har frit flow i udstødningen hvis ikke man har noget at fylde i den. Så det vil klart kunne betale sig at få andre knaster i og evt. justerbart knasthjul, og så en chip tuning til at lave prikken over i'et. Dog vil det være meget dyre heste. Sådanne tuning koster som tommelfingerregel 1000 kr. pr. hestekraft.
I øvrigt er det også værd at tage med i sin tuningsplan at Mitsubishi er en del sværere at tune end f.eks Honda, Nissan, VW og Audi da der ikke direkte laves færdige kits til dem. (jeg har i hvert fald ikke fundet ret meget brugbart til min mitsu). Så et motor skift vil også være en mulighed, og det er i regelen en lidt mere økonomisk løsning da den motoren i forvejen virker og sådan set "bare" skal monteres.
håber det kan bruges.