Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: montering af forstærker til mitsubishi carisma

montering af forstærker til mitsubishi carisma 19 år 6 måneder siden #1315

• 's profilbillede
hej jeg har en carisma 98 model. jeg skal ha sat forstærker i min carisma men ved ikk hvordan jeg skal få plus kabel ud af kabinen uden at bore jeg har set nogle billeder som har lavet det men der hvor de tager der kabel ud er der hvor min aic er... nogen som har en ide hvor jeg kan få min plus kabel ud fra kabinen...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

RE: 19 år 6 måneder siden #10870

• 's profilbillede
I højre side af din torpedoplade er der boret et hul til ratstammen (til de lande hvor bilen er højrestyret) i din går der en masse kabler igennem hullet, på ydersiden af hullet sidder der en kraftig gummimanchet og omslutter kabler, den gummimanchet er temmelig kraftig, mit råd er at du med en hobbykniv laver et lille kryds i manchetten og trækker kablet ind der, tro mig, jeg har brugt en hel weekend på at finde et sted at trække min egen plus i Carismaen, der er ingen andre indgange mellem motorrum og kabine (jeg har ihvertfald ikke fundet dem) kablet ender så med at komme ud lige bag handskerummet, her piller du så panelerne og dørtrinet af, så fører du kablet i højre side om til forstærkeren. hvis dit pluskabel er meget kraftigt kan det være lidt svært at få plads til det under dørtrinnet, sørg derfor for at få det så langt ned bag trinnet som muligt.

Så kan du jo meget belejligt benytte venstre side til signalkablerne, hvis dine signal ender med at krydse stel eller plus, så sørg for at det sker parrallelt, dette giver minst støj, sørg ligeledes for at din stel er så kort som muligt, dette reducere også støj.

Min egen forstærker sidder i reservehjulsbrønden, så kunne jeg trække stellen fra det beslag som reservehjulet er boltet fast med.

Husk forresten at montere en sikring så tæt på batteriet som muligt, det giver næsten dødsstraf i synshallen hvis den ikke sidder der.

Skriv hvis der er noget du vil vide, jeg har selv en Carisma 98 med eftermonteret forstærker, sub, diskanter og for/baghøjtallere, jeg har været igennem det hele. og er endt med et helt ok resultat.

montering af forstærker til mitsubishi carisma 19 år 6 måneder siden #10871

• 's profilbillede
er der også aic på din fordi den der gummi manchet er lige over for min aic bokse som er under hanske rummet??? tæmte hvis jeg gør det og jeg ikk kan få fat på den bag efter jeg vil helt undgå og bore i bilen... men kan jeg godt se at kablet kommer ud der fra selv om jeg har aic bokse lige der...

montering af forstærker til mitsubishi carisma 19 år 6 måneder siden #10872

• 's profilbillede
nu når du sagde du har været det hele igennem jeg har også købt nogle alpine type s højteler til om bag i men j kan ikk få dem til at udnytte der bass og hvilke højtaler har du købt til forand ???

RE: 19 år 6 måneder siden #10873

• 's profilbillede
Jeg har klimaanlæg i min, men umiddelbart skulle jeg mene at kabelføringen i vores biler er næsten identiske.

Hvis du lirker gummimanchetten af kan du mærke med fingeren hvor meget plads du har, der skulle bestemt være plads til et kabel.

Jeg har et sæt 6,5" Macrom midbass højtalere bagi, de var ikke nemme at montere da de bagerste huller ikke just er bygget til 6,5", men med et hjemmelavet sæt beslag så virkede det (og har nu virket i over 3 år) foran har jeg købt et sæt 4" mds komponentsæt, de forreste sidder jo i instrumentbordet, så der er kun plads til 4", hvilket ikke er den fedeste størrelse, samtidig er de originale kun monteret med to skruer, alle andre du køber skal monteres med 4 skruer, men det er der altså ikke plads til, den løsning jeg fandt var at købe et sæt højtalere hvor kabinettet ikke var støbt (læst = massivt som eks. JBL) men i pladestål for så kunne jeg klippe de to "overskydende" skruehuller af hvorefter det hele passede sammen, diskanterne er naturligvis monteret oven på instrumentbordet i hver side, pegende mod føren (kan man ikke se diskanter, så kan man heller ikke høre dem) de er monteret med nogen små asfaltplader der fulgte med. under passagersædet sidder der så en cd-boks og ved håndbremsen et joystik til at styre det hele. anlægget er sådan set ikke bygget til at spille højt, men er bygget til at spille godt.

I bagagerummet står der en 10" Macrom sub i et tarveligt færdigkøbt kabinet. under den ligger der en Alpine 5-kanals V12 forstærker.

Det eneste jeg manger er en kondensator, det ville nok hjælpe lidt på lyden.

Foran ville jeg nu også gerne have noget der var lidt større end 4", det er temmelig svært at finde noget velspillene nede i den størrelse, og så er et sæt nogenlunde 4" ofte dyrer end eks. et sæt gode 6,5"

montering af forstærker til mitsubishi carisma 19 år 6 måneder siden #10874

• 's profilbillede
du for tak for hjælpen skal prøve og lave det imorgen....

ja okayså mine om bag ved er kun 6'' men jeg forstod stadig ikk det med hvordan du har fået den tæt rundt omkirng :(
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.144 sekunder