Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Carisma HK. 125 til 140 ?

Carisma HK. 125 til 140 ? 19 år 7 måneder siden #1282

• 's profilbillede
Hej alle jer derude, er der nogen der har hørt den samme historie som jeg, at carismaen 125hk modellen, fra fabrikken i japan er født med 140 hk, og skulle være droslet ned til 125 hk ?
Jeg har læst at ( på nettet ), en eller ander der skulle på rullefelt ( bosch måling ),
da han skulle have målt den, stod der i orginal skemaet, at den skulle have 140hk !!! :evil:
Hvis der er nogen der kender til dette, ville jeg blive himmel vill ! glad,
for så må det være rimeligt nemt og billigt, hmm ? at finde dem frem.

vi høres,,,
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Carisma HK. 125 til 140 ? 19 år 7 måneder siden #10699

• 's profilbillede
Hmmm, ikke for at være lyseslukker, men jeg tror ikke det er så nemt endda :( I Japan kører man med svovlfri 100 oktan benzin og uden EGR (exhaust gas recirculation). Den europæiske udgave er tilrettet til 95 oktan svovlholdig benzin og kører med EGR (som i øvrigt er medvirkende til de velkendte tilsodningsproblemer).

Men hvis du finder de manglende krikker, så sig endelig til :D

Carisma HK. 125 til 140 ? 19 år 7 måneder siden #10700

• 's profilbillede
Nu har jeg været de sjoveste at kigge på nettet. Det eneste jeg kan finde er en Galant GDI vr-4 den har også en 4G93 motor men med 140 hk gad vide om de kan hentes fra sådan en?

Carisma HK. 125 til 140 ? 19 år 6 måneder siden #10701

• 's profilbillede
Jeg har også sådan en Carisma.
1.8 GDI 125HK.

Hørte på træffet på Fyn at 1.8'ern (1834ccm) er en 2.0 GDI 140HK, der er blevet droslet ned til europa til vores model. Altså den vi snakker om.
Om man kan få 15HK tilbage med samme benzin-økonomi kunne ellers være ret lækkert. :shock:

Kan man "erstatte" katalysatoren af et "rør" eller sådan noget for at få flere HK ?
Man skal self sætte kat'en på igen til syn.
Men er der nogen med erfarring på dette felt ? :?

Jeg er åben. Var lige ude at få Carismaen op på over 200Km/t fra Herlev til Randers i går aften/nat. Selv ved den fart kan man sidde og snakke i bilen. Ret vildt, egentligt. Eneste larm var dækstøj og noget susen.

Mere acc ville oxo være nice...... :roll:

Carisma HK. 125 til 140 ? 19 år 6 måneder siden #10702

• 's profilbillede
:D :D :D
Hej der !! tak for de mange svar, jeg har ikke fået dem frem endnu, men har tænkt på at evt. impotøren af vores biler kunne svare på det ?
jeg tror jo nok at den vil bruge en del mere ''tank guld'' men fu.. ! det.
Det kunne sku ! vær fedt at vide med sikerhed, at bilen er født med 140HK, eller er større end der bliver oplyst, det tror jeg nu ikke den er, men man kan aldrig vide !!!
Lige en ting, da jeg kørte til Italien i 2004 , med 4 personer og div, ferie oppakning, lå jeg og kørte meget stærkt sammen med en Mercedes, og efter mit meter, var vi sku ! oppe på 200km/t, det skal lige siges at motoren var brændt helt igennem, efter en lang tur gennem Tyskland, og så havde jeg tanket med 100 oktan, Shell V power, så selv med de ''kun 125 HK'' er det ikke en helt sløv spand!.
så jeg gad da godt prøve det samme med 140HK og noget mere drejnings moment.
Det skulle ikke undre mig at der i Tyskland findes nogle der har lavet dette, jeg fandt en side med vores biler, men kan sku da ikke læse det mærkelig sprog.. det kunne vær sjovt hvis vores klub kunne få en kontakt derned, der er nok en eller anden her på siderne som kan tysk, til bravur ?

Vi tales..
:shock: :arrow: :arrow:

Carisma HK. 125 til 140 ? 19 år 6 måneder siden #10703

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Der er solgt nogen Carisma MSX i DK med 140hk! Er det den model i snakker om?
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.182 sekunder