Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: stepmotor

stepmotor 19 år 7 måneder siden #1238

• 's profilbillede
hvordan får man stepmotoren ud...?
hvis jeg afmonterer stikket og de 3 skruer bliver akslen siddende tilbage,er det meningen.?

hjælp
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Stepmotor 19 år 7 måneder siden #10543

• GTI
  • GTI's profilbillede
Det er faktisk lettere end du tror at demontere stepmotoren, først demonterer du multistikket, så skal du have indsugningsslangen fra spjældhuset, så sidder der to 5m/m skruer inde under spjældhuset dem kan du afmontere med en 8m/m topnøgle, der er krydskærv i skruerne men de kan godt sidde fast. Du kan måle spolerne på stepmotoren om de er som de skal være med et ohm meter. Der sidder to rækker klemmer med 3 i hver. der skal være ca. 30 ohm mellem klemmerne 1-2 og 30 ohm mellem 2-3 og ca. 60 ohm mellem 1-3 det samme gentager sig mellem klemmerne 4-5-6. Hvis der ikke er gennemgang i alle 4 spoler er stepmotoren kaput :evil: Jeg tror Nully kan være behjælpelig med en anden stepmotor, hvis du vil spare nogle penge.
God fornøjelse GTI

stepmotor 19 år 7 måneder siden #10544

• 's profilbillede
jeg har altså 3 skruer på den motor ,sugespole;som sidder for enden af indsugningsmanifolden og under gasspjældet.
er det den der sidder på siden istedet hvor der står + og - på......????

Stepmotor 19 år 7 måneder siden #10545

• GTI
  • GTI's profilbillede
Hej igen, jeg forstår ikke helt det du skriver, de 3 skruer holder sammen på stepmotoren og længere inde under spjældhuset sidder de 2 skruer som holder stepmotoren. Det der med + og - som sidder for enden af gasspjældet med et multistik,modsat gaskablet, er et potentiometer, som det nok er klogt ikke at pille ved.
mvh GTI

stepmotor 19 år 7 måneder siden #10546

• 's profilbillede
AHHAAAAA så er jeg med TAKKER vil straks ned og skrue....melder tilbage.

stepmotor 19 år 7 måneder siden #10547

• 's profilbillede
Har nu haft stepmotoren ude for rengøring og isat igen(den var meget sodet til).stel af 15 min og start tomgang 15 min.resultat tomgang 1300omdr.
stepmotor ude igen total adskilt den og fundet ud af virkemåden mht den skrueaksel der er i den.
spoler gennemmålt ok.
mit spørgsmål er så skal den skrues helt ud eller helt ind inden jeg sættet den i igen for test...??
nogen der ved det(nully).......(GTI)....?
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder