Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Galant problemer (styreboks, baghjul)

Galant problemer (styreboks, baghjul) 19 år 8 måneder siden #1234

• 's profilbillede
Hej
Fed side......
Og så til sagen.
Har en galant '91, 250k km. Fed bil der virker næsten 100%.
Har to irriterende problemer.
Bilen skurer i bagtøjet når jeg drejer til højre. Sikkert ikke noget bremseklodse halløj, da jeg lige har skiftet dem. Det lyder som om der noget der tager fat i hjulet.
Så det andet endnu mere irriterende. Først begyndte ABS-lampen at lyse ved 90km/t. Så rensede/smurte jeg bag-bremserne/kransen, og stillede ABS-sensoren 0.8 cm over kransen. Nu lyser den allerede efter 5 sec.
Senere løb jeg tør for sprinkler væske, og en gul lampe begyndte at lyse (en med en tank med vand i ). Selv om jeg har fyldt begge sprinklertanke,holder lampen ikke op med at lyse. Jeg tog sidenhen +polen af batteriet i 30 minutter for at resette styreboksen......men de to lamper lyser stadigvæk.
Har jeg resat styreboksen korrekt?

Jeg tror ikke at der er sensorne der er noget galt med, eller hvad?

MVH
Filip
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant problemer (styreboks, baghjul) 19 år 7 måneder siden #10528

• 's profilbillede
Tror måske at det med bagtøjet godt kunne være dit venstre baghjuls leje der er ved at gå... grunden til at det er det venstre, er fordi at når du dreje til højre lægger du meget af vægten over på det venstre sæt hjul...
Du kan teste lejet ved at hæve hjulet helt fra jorden, og så tage fat med den ene hånd for oven, og den anden for neden.. hvis lejet er slidt, vil du på den måde, ved at rykke i hjulet, kunne mærke at det sidder og nokker.. det er mit bud, men kan sef. ikke sige om det lige er det..
Mvh Pinky

Galant problemer (styreboks, baghjul) 19 år 7 måneder siden #10529

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Det er helt sikkert et baghjulsleje der er røget sig en tur.

Mht. ABSén, så siger du at du har skiftet bremseklodser, lyste den også før du skiftede klodser? Hvis ikke, så kan det være fordi at du har givet en af dem et slag, ikke særligt hårdt, der skal nemlig ikke særlig meget til før en ABS føler går i stykker. Og det er ikke kun specielt for Mitsubishi, det er også Ford, Volvo osv.

Mht. dit sprinklerproblem, så er jeg lidt blank :lol: men prøv at lade den stå natten over uden stel, så er du i hvert fald sikker på at den er blevet nulstillet.

God fornøjelse.. :wink:

Galant problemer (styreboks, baghjul) 19 år 7 måneder siden #10530

• 's profilbillede
Hmm...gul lampe med en vandbeholder ?? Det kunne vel ikke være forddi der mangler vand på din KØLER ?? Bare en tanke der slog mig :wink:

Galant problemer (styreboks, baghjul) 19 år 7 måneder siden #10531

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
PowerbaitDK skrev:
Hmm...gul lampe med en vandbeholder ?? Det kunne vel ikke være forddi der mangler vand på din KØLER ?? Bare en tanke der slog mig :wink:

Det lyder faktisk meget indlysende :)

Galant problemer (styreboks, baghjul) 19 år 7 måneder siden #10532

• 's profilbillede
Nu er det ikke lige køler den henviser til, det er lav væske stand til forlygtevasker.
Det er i hvert fald hvad der står i min instruktionsbog :D
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.138 sekunder