Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: irriterende tikken

irriterende tikken 19 år 8 måneder siden #10514

• 's profilbillede
Har du fundet ud af hvad det er...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

irriterende tikken 19 år 7 måneder siden #10515

• 's profilbillede
Hej, har nu prøvet bardahls motorrens...og skiftet olie..hjalp ikke!

Nu vil jeg prøve Bell add for at udelukke enhver tvivl om tilstoppet oliekanaler!

Har lidt på fornemmelsen at det kan være en af rullerne som knasten presser ned på, lyder som et leje der er slup i!!!

Men nægter at tro på at det er hydauliske løftere, de er helt nye og de kan ikke justeres andet end at man kører i den, og der er blevet kørt rigeligt *s*.

Desuden er det kun en løfter der larmer, så tror lidt på et leje ved knasten, gad vide hvad de koster?? nok dyrt også*s*..men skal nok skrive når jeg finder lyden, den skal bare holde kæft!!

mvh aircool

irriterende tikken 19 år 7 måneder siden #10516

• 's profilbillede
Har du fulgt de korrekte procedurer for installering af ventilløfterne?

På en Carisma 4G93 GDI skal man ifølge værkstedsmanualen udlufte de nye løftere ved at holde dem neddyppet i ren dieselolie og så udløse kugleventilen i bunden af løfteren med en tynd tråd så den bliver fyldt med dieselolie.

irriterende tikken 19 år 7 måneder siden #10517

• 's profilbillede
Hov, glemte lige at logge ind...
Anonymous skrev:
Har du fulgt de korrekte procedurer for installering af ventilløfterne?

På en Carisma 4G93 GDI skal man ifølge værkstedsmanualen udlufte de nye løftere ved at holde dem neddyppet i ren dieselolie og så udløse kugleventilen i bunden af løfteren med en tynd tråd så den bliver fyldt med dieselolie.

irriterende tikken 19 år 7 måneder siden #10518

• 's profilbillede
Har aldrig hørt om sådan en metode til min model.

Desuden, var den samme lyd der på samme sted som med de gamle løftere efter genmontering, så det er kun en løfter/ventil/leje eller hvad det nu er der siger sådan. de andre nye er helt stille, men det er en metallisk lyd!

forstår ikke en meter...lyden kom efter at topstykket var nede for at blive planfræset og fik fræst ventilsæder...så tænkte det var løfterne der var problemet, men nej de /den nye larmer på samme sted!!!

mvh gæst

Re: irriterende tikken 19 år 7 måneder siden #10519

• 's profilbillede
gæst skrev:
Hej, har i nogle gode bud på hvorfor min mitsubishi lancer 1,8 gti '93 tikker mere efter den har fået 16 nye hydrauliske løftere isat???

Havde ellers glædet mig til at slippe for at høre på den tikken, bilen har kørt over 200.000 km..så lidt slidte har de været...men det lyder næsten som om at det kun er 1-2 løftere eller noget andet der larmer helt vildt ved 3.000 omdr./m og derover...der er ikke noget i tomgang???

mvh Thomas
har også en lancer 1,8 gti de skal tikke. min holder op når den kommer over 4000 omdr min har dog også kun gået 187000km og er der en der har farvekoden på en sølvgrå gti
Tid til at oprette siden: 0.127 sekunder