Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Xenon Kit? Type pære...

Xenon Kit? Type pære... 19 år 10 måneder siden #1157

• 's profilbillede
Bare lige høre om der er nogen der kan svare mig på hvilken type pære jeg skal bruge hvis jeg vil have smidt xenon pære i bilen? - tænker op H1,H4 osv... Hvad skal jeg bruge?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

lytter lige med 19 år 10 måneder siden #10102

• 's profilbillede
Er det muligt at skifte til xenon pærer i en almindelig lygte, eller ?

Xenon Kit? Type pære... 19 år 10 måneder siden #10103

• 's profilbillede
Da hvad jeg har forstået.. resultatet er dog bare ikke det helt samme så vidt jeg ved... desuden kan bilen ikke synes med det...

Xenon Kit? Type pære... 19 år 10 måneder siden #10104

• 's profilbillede
ja det kan man sagtens... har lige monteret h4 zenon i imprezaen og skulle gerne få til tågelygterne imorgen... det er korekt at bilen ikke kan synes med det...

okay 19 år 10 måneder siden #10105

• 's profilbillede
Er det noget der virkelig giver mere lys, eller er det bare for synets skyld ?

Da jeg kører en fransk bil har jeg noget der ligner verdens dårligste lys, så alt hvad der kunne gøre det bedre, ville glæde mig..

Eller skal jeg skifte til nogle 90/100watt pærere ?

Xenon Kit? Type pære... 19 år 10 måneder siden #10106

• 's profilbillede
Jeg har kørt med Xenon MEGET længe.
Det giver et rigtig godt lys, hvis du holder dig omkring 5-6000 kelvin.

Kommer du højere op i kelvin (8000-9000) så bliver lyset ekstremt blåt/lilla, og det ser hamrende godt ud.

Men desværre, så er lyset også derefter. - Netop denne farvetemp bliver absoberet af mærkere farver, hvorfor du ikke vil få bedre lys på vejen.

Du skal være opmærksom på, at mange "lygtehuse" ikke kan holde til de billige "Xenon-sæt" (Omkring 3000 kr. for et sæt) - Disse pærer er ikke afstemt i overenstemmelse med E-mærkningen for ultraviolet lys.

Resultat? - Dine paraboler bliver "brændt af", og lyset vil blive meget dårligt. - Og du er nødt til at købe nye paraboler.

Du skal også være opmærksom på, at varmeudviklingen er stort set lig nul. Hvis din lygte ikke er 110% tæt, så vil der hurtigt dannes kondens i lygten, og denne kondens bliver ikke "brændt af" af pærens varme. Dem jeg kørte med udviklede ingen varme.

Hvis din bil er født med H4 pærer, så kan du godt få Xenonpærer, men du skal være klar over, at det lange lys selvsagt vil være til stede, men kvaliteten er noget dårligere end med de normale pærer. - Tilgengæld, så svarer Xenonnærlys til "Nærlys, fjernlys og tågelys" på en gang set i forhold til "normale" pærer....
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.143 sekunder