Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Dæk 205/50R16 på Carisma

Dæk 205/50R16 på Carisma 19 år 10 måneder siden #1144

• 's profilbillede
Da jeg var så genial at køre en skrue op i mit ene dæk forleden, besluttede jeg, at det måtte være tid til 4 nye dæk til Carismaen. Dem der sad på var 195/50R16, hvilket åbenbart ikke er en gængs størrelse - de havde dem i hvert fald ikke på lager hos dækfirmaet.

Så regnede jeg lidt på omkreds og fandt ud af at 205/50R16 med en omkreds på 1867 kun ligger 2,7% over de 1818 for 185/65R14 som sidder på som standard, så det skulle nok kunne gå.

Det går sådan set også fint, men hvis jeg har 2 personer på bagsædet, så skal der ikke mange ujævnheder til før bagdækkene skraber mod skærmkanten :evil: Er der andre der har samme problem? Hvad gør man ved det - ud over at nøjes med at køre alene i bilen? Er det noget med en gummihammer og så banke kanterne lidt opad, så de ikke er i 90 graders vinkel men måske 45?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dæk 205/50R16 på Carisma 19 år 10 måneder siden #10043

• 's profilbillede
Hej tigerdyr!!
Ville lige sige jeg kører på 205/45-16 med fælgbeskytter på. Mine skraber ikke på med 4 mand i men den er hellere ikke sænket.
8)

Dæk 205/50R16 på Carisma 19 år 10 måneder siden #10044

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
ja så er der kun en vej :twisted: frem med gummi hamren og bank forsigtigt skærmkanten :wink: men slå ikke så hårdt at lakken revner :D
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

RE: 19 år 10 måneder siden #10045

• 's profilbillede
Umiddelbart afhænger det meget af hvilken ET dine fælge har, jeg kører ligeledes på 205/45-16 uden problemer (den er også sænket)

Dæk 205/50R16 på Carisma 19 år 10 måneder siden #10046

• 's profilbillede
Tak for svarene.

Min er heller ikke sænket, men mine støddæmpere har vist set bedre dage :? Jeg har ingen anelse om ET målet på fælgene - de sad på bilen, da jeg købte den. Jeg vil prøve at give den et gok med hammeren i weekenden - den skraber lige på ydersiden af dækket, så det kan ikke være så meget der skal til. Bliver nødt til at gøre noget ved det inden jeg skal på sommerferie - jeg tror ikke resten af familien er tilfredse med, at de må klemme sig 7 personer sammen i en Vectra fordi Carismaen laver skrabelyde :lol:

Dæk 205/50R16 på Carisma 19 år 10 måneder siden #10047

• 's profilbillede
Du kan også prøve at "rulle" din skærmkanter. Men næsten lige meget hvad du gør, så skal der altså ikke meget til før lakken tager skade.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder