Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Problemer med min Carisma

Problemer med min Carisma 20 år 15 timer siden #1123

• 's profilbillede
Pis........

Jeg har store problemer med min kære bil.
I et stykke tid har min ABS ikke virket, når jeg tænder bilen er der ingen ting men når jeg kører over 10 km/t begynder min ABS lampe at lyse.
På værkstedet siger de at det kan være 2 ting.

1 ting. Defekt ABS Boks
2 ting. Ledningsfejl.

Nok om det... Det er ikke det store problem.

For 3 uger siden ville den lige pludselig ikke starte.... Man kan høre at starter drejer rundt, men den tar ikke "fat" i motoren og får den til at smurer.
Dette skete en eftermiddag.
Næste morgen startede den igen uden problemer.
Det gjorde den indtil om aftenen, så var den gal igen.
Vi skubbede den igang.... Kørte i den i ca 1½ time.
Siden har den ikke gjort det... Ca 3 uger siden.
Men har til morgen gjorde den det sgu igen... Havde kørt kæresten på arbejde og ville så lige´tage brød med hjem. Inde på tanken ville den igen ikke.
Det jeg denne gang har lagt mærke til, er at når jeg drejer nøglen så starter min ABS lampe med det samme... MÆRKELIGT...

Er der nogen af jer som har oplevet med samme eller som har nogen go ide om hvad det kan være......

På forhånd tak

Laze
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problemer med min Carisma 20 år 14 timer siden #9888

• Danni
  • Danni's profilbillede
Jeg vil umiddelbart sige at der er en løs forbindelse i din starter.
Din ABS lampe skal lyse når du drejer nøglen, og så skal den slukke efter et par sekunder.

Problemer med min Carisma 20 år 12 timer siden #9889

• 's profilbillede
Det lyder som om din starter er ved at stå af.

Prøv lige at give din starter et dask med en hammer, næste gang den ikke vil starte.
Hvis det hjælper, så skal der en ny starter til.

Mvh
Ricky

Problemer med min Carisma 20 år 4 timer siden #9890

• Rønne
  • Rønne's profilbillede
Næste gang den laver nummeret med starteren. Så prøv at lade bilen køre (skubbe/rulle) lidt frem. Og prøv igen at starte. Derved får starteren fat et andet sted på startkransen.
Hvis dette viser sig at være problemet har du altså et slidt tandhjul på din starter eller en slidt startkrans.
Hlælper dette ikke så prøv evt. at afmont. starteren ( det kommer du sikkert til ligemeget hvad) og sæt strøm til den med et par startkabler (pas på). Akslen skal da slå ud og begynde at køre... slår den ikke ud, kommer den altså aldrig ind på startkransen
Hvis du har mod på det, kan du da selv skille den ad og rense/slibe /smøre den ( har selv foretaget samme tur med held).

Ang. ABS'en så mener jeg der var en tråd herinde på et tidspunkt der omhandlede dette problem. Kan det passe at dit symtom kommer hvis det blot er de abs-sensorer der sidder, trænger til at blive renset (ligesom mine briller :? ) anyone ?

Rønne :)

Problemer med min Carisma 20 år 3 timer siden #9891

• 's profilbillede
MANGE TAK FOR HJÆLPEN.....

MEN.....

Jeg har idag kørt bilen ud på mit lokale værksted....
Har en del problemer med den som jeg ikke give mere...
Så jeg må bare til lommerne..... Er sgu lidt spændt...

Men tak for hjælpen....
Vedhæftninger:
  • Vedhæftning Dette bilag er skjult for gæster. Log venligst på for at se det!
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder