Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Gearkasse

vdr gearkasse 19 år 11 måneder siden #9673

• 's profilbillede
jeg har skiftet min gearkasse på min 1.8 glsi jeg købte en 2.0 glsi til reservedele og byttede over man skal lige være opmærksom på at der findes gearkasser med kabelbetjent og med hydraulisk betjent kobling der også foreskel på kobling min 1.8 kører med 200 mm kobling og 2.0 kører med 215 mm kobling og der er foreskel på gearing den fra 2.0 er lidt højere gearet sådan føles det men det kører fint sammen på min :lol:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: vdr gearkasse 19 år 11 måneder siden #9674

• 's profilbillede
BH skrev:
jeg har skiftet min gearkasse på min 1.8 glsi jeg købte en 2.0 glsi til reservedele og byttede over man skal lige være opmærksom på at der findes gearkasser med kabelbetjent og med hydraulisk betjent kobling der også foreskel på kobling min 1.8 kører med 200 mm kobling og 2.0 kører med 215 mm kobling og der er foreskel på gearing den fra 2.0 er lidt højere gearet sådan føles det men det kører fint sammen på min :lol:

jeg kan se på nettet at sindal og ravnskær og nordisk og hammershøj autoophug har lidt på lager men du skal lige se hvad der står på gerakassen på typemærket det er sådan noget som f.eks f5m22 det hed min den gamle og det er nogen af dem de har på lager :idea:

Gearkasse 19 år 11 måneder siden #9675

• 's profilbillede
Prøv lige at hør "hjorten & tigeren" han har lige fået skiftet i hans Gti, kan ikke lige huske hvor han fik den fra eller pris men årøv lige at PB ham.

gearkasse 19 år 11 måneder siden #9676

• 's profilbillede
Jeg skrev en mail til Egon hos motorimport.dk og han skrev tilbage at han i slutningen af maj kunne klare en gearkasse til 3000+ moms.. Så mon ikke hvis jeg snakker lidt med ham kan komme ned i 2500+ moms.. eller sådan...

Hvis i andre finder noget, så sig lige til ;)

import 19 år 11 måneder siden #9677

• 's profilbillede
halløj

nu skaffer folk jo biler hjem fra fx tyskland med en besparelse......hva med dele,,,gearkasse fx???

ja måske er det helt hen i hegnet :oops:

Gearkasse 19 år 11 måneder siden #9678

• 's profilbillede
Hej peder,jeg tror det bliver svært at finde en gearkasse som ikke har gået en halv mill.
Jeg kan huske et eller andet med at enten kia eller huyndei bruger samme motor og gearkasse som i gti´, der kan det være du er heldig og finder en som ikke har gået så mange km.
Et lille tip,når du skal sætte den nye gearkasse på montere du trækakslerne og tipper gearkassen så langt bagover som du kan og fylder olie på inden du montere den helt,fordi at højakslen og 5 geartandhjulet ikke løber i olie ved alm. oliestand,der sidder et lille plastikrør og skal dryppe på de to,men ved det lille trik,kommer de også ned i olien, og ingen reklame men de sidste 2 gearkasser jeg købte,købte jeg hos gadbjerg motorimport.
sidste ting,Nr 1 var hvis du kender en mekaniker som laver lidt "Orange" arbejde og får ham til at renovere gearkassen,du kan købe alle lejer for omkring 1500,- uorginale men tdk lejer.
Mvh.Luppe
Tid til at oprette siden: 0.144 sekunder