Basse skrev:
Hej er der nogen i Nordsjælland der har mod til at hjælpe mig i nærmeste fremtid med at skifte
ovennævnte på min gamle galant gti fra 91, send venligst en PB eller en mail. Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Hej Basse
Jeg har en original værkstedsudskrift på dansk fra Mitsubishi, lige på det område, hvor metoden for at skifte taktrem, balancerem tydeligt fremgår, vi skiftede på min nuværende, dengang min far havde den, og det var ikke det store problem for os! Men sammenligner du det med anden bil (Toyota, Nissan, Opel), hvor jeg kun har oplevet at der sidder et enkelt remstrammerhjul, så er det ikke lige til! Vi købte originale stumper til den, og det løb op i et pænt beløb
Skift alle hjul og balancerem samtidig, når du nu har den skilt ad for at skifte taktrem!
Der skal efter hvad jeg kan huske også bruges noget specielværktøj, bla. til at opstramme det mekaniske remstrammerhjul, samt en split til at holde stemplet på den hydrauliske remstrammer inde under montering. Men alt dette står i manual'en, så som hvor stramt remmene skal være spændt op (antal mm.). Ang. specielværktøjet så lavede jeg noget selv, der passede!
Men giv mig et prej, så vil jeg gerne ofre en kopi og et frimærke, ellers kunne du være velkommen til at afhente beskrivelsen selv!
Har også en værkstedshåndbog til den, men den er ikke meget værd ang. skift af taktrem, så er Mitsubishi's bedre illustreret ang. billeder.
Ved hvor mange km/år er det lige at den skal skiftes?