Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Her kan du vise din nye bil, dine nye fælge eller et andet projekt du har gang i eller har lavet.
Indlæg slettes ikke.
Nye indlæg samt kommentarer kan kun oprettes af medlemmer i Mitsubishi Klubben.

EMNE: Sommerklar?

Sommerklar? 9 år 3 måneder siden #28590

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Jah nu har vi haft en lille snak om at der måske ik sker så meget herinde, fint nok :) så nu prøver jeg lige at få lidt gang i folk igen her :)

Hvad har i gået og rodet med her i vintertiden ? Har i haft gang i bilerne eller andet så fortæl gerne :)

Jeg har personligt selv været i fuld gang med at splitte min Eclipse ad.. igen :)
Denne gang for at få lavet gearkasse, da jeg til sidst døjede med en del problemer med 3-4 gear som ikke rigtig vil blive i indgreb.
Flest folk vil så nok bare sige, pjat det er dine motorophæng der er slidte eller dårlige, men nej :)

Jeg fandt ud at at mit problem var et godt kendt problem i USA, hvor der køre rigtig mange af de biler her stadig.
Problemet ligger i mine skiftegafler i gearkassen er lavet i aluminium, og den der trækker 3-4 gear er lavet i blødere materialer end dem der trækker 1-2 og 5 gear !

De bliver simplet hen bare ædt op ! :)

Jeg har lavet en lille video af problemet ! :)
Gearskifte Problemer på Eclipse Video

Det i ser er at skiftegaflen er istand til at flytte sig en hel del før den trækker i skiftemuffen = slør. Slør som helst ikke skal være der, og som så i mit tilfælde er så slet at muffen ikke altid bliver trukket ned og låser gearhjulet = den hopper ud af gear.

Så jeg har simpelthen skilt min gearkasse i atomer, sendt 1 - 2 - 3 - 4 gear, synchromesher skiftemuffer og mit center differentiale til Jacks-Transmissions i USA, for at få lavet det hele om til en dobbelt synchro konvertering, og så selvfølgeligt en opgradering af mit center diff med deres 4-spider upgrade :)

WP_20141106_17_25_54_Pro.jpg


WP_20141111_16_35_42_Pro.jpg


WP_20141111_17_07_42_Pro.jpg


WP_20141111_16_59_39_Pro.jpg


Så mangler jeg bare at finde en ny kobling og et svinghjul da det andet ikke er brugt som anvist og derefter gået istykker, fordi man valgte ikke at bruge 5 min på at læse forsiden af manualen :oops:

WP_20141106_17_27_59_Pro.jpg


Så har jeg gået og rodet lidt med, at får styr på motorrums og motor temperatur under kontrol, så jeg ikke ender med at skulle have bilen i bevægelse, for at holde den nedkølet om sommeren.
Da jeg sidste år købte min Mishimoto Aluminiums køler, fik jeg også blæsere med til, men disse kan knap nok blæse skindet af en kop kold kakao, så jeg har været ude og investere i 2x 12" SPAL VA10-AP70/LL-61S som nok skulle kunne klare det lille problem !

WP_20150109_19_46_28_Pro.jpg


Så har jeg været igang med at wrappe min undstødningsmanifold ind. De sidste par gange jeg har prøvet dette har været et helvede da jeg tidligere brugte det billige man enten har solgt ved turbomotor.dk eller bare i biltema som er baseret på glasvæv. Selvom man tager sine forholdsregler med handsker osv, så klør det som en i hel....
Så denne gang har jeg brugt DEi Titanium wrap. Det er let at arbejde med og det klør ikke :D

WP_20150109_20_34_48_Pro.jpg


Så har jeg fundet lidt nyt til undervognen da det gamle var ved at se lidt træt og mørt ud, og er i disse dage ved at få dette monteret :)
WP_20150109_19_46_10_Pro.jpg


Jeg har stadig en masse planer og sådan som jeg håber på at kunne nå inden sommeren kommer, men det bliver også kun lige at jeg kan nå det hvis alt går vel :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Sommerklar? 9 år 3 måneder siden #28591

Hej
så du går roder med bilen :) :) :) :) :cheer: :cheer: :cheer:
ja der er nok at gøre :D
så kommer der vel også et par nye ting eller ideer :D :D

MVH

Mike
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Sommerklar? 9 år 3 måneder siden #28592

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Jeg har også lidt der skal laves på Galanten :)

Bule i venstre skærm laves-højtalere og gitter i dørene fra en AMG Galant monteres

Banan manifold monteres

Nye inderskærme monteres

Calibere males

Og så skal den lige indkøres igen



Og så er der min Colt 2,0 Gti

Den skal have nye inderskærme

Have malet den nye kølerhjelm-nye skørtesæt -bagklap-det skal være matsort :)
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Sommerklar? 9 år 3 måneder siden #28594

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Det skal nok blive rigtig lækker Nully ! Det er jeg helt sikker på :)

Mike, vi må da snart lige se nogen billeder at vogentøjet, så vi kan se hvordan det skrider frem ad ! :)

Men er der virkelig ik andre som har gang i et eller andet her inden sommeren kommer igen ? :/
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Sommerklar? 9 år 3 måneder siden #28595

JO JO da :whistle: Jeg regner med at galanten skal lidt til maler, Det er tagrelinger,tag,ruderammer,spejlhuse,bagkofanger,m.m der skal pyntes lidt og jeg har tænkt lidt på nogle 18" som jeg så i sommers og evt lidt sort ko kabine ;) men nu må vi se hvad "kassen"siger.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Sommerklar? 9 år 3 måneder siden #28596

  • Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 281
  • Modtagne TAK: 2
Næh, jeg skal bare ha` sommerhjulene poleret (som jeg fik af i forgårs :ohmy: ) og en bil polering, så er jeg klar :whistle: , men spændende projekter i andre har gang i :drive:

Mvh. Speedex
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.263 sekunder