Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Har du haft en positiv eller negativ oplevelse
med din forhandler eller værksted så skriv det her.
SKRIV SOBERT! - Ellers er det spild af din tid!
Indlæg uden aktivitet slettes ikke.
Ikke medlemmer kan kun læse i dette forum.
  • Side:
  • 1

EMNE: Ravnskjær Autogenbrug i Slagelse ("butikstyveri")

Ravnskjær Autogenbrug i Slagelse ("butikstyveri") 19 år 10 måneder siden #703

  • 's profilbillede
Ris til Ravnskjær Autogenbrug i Slagelse



Forleden stod jeg og skulle bruge en starter til min ´91 Galant GTi. Dagen efter meget tidligt havde jeg

uopsættelige ærinder, og i en arbejdspause dumpede jeg derfor ind ved Ravnskjær, der altid har gode og

funktionsdygtige varer på hylderne med 6mrds. reklamationsret.
Jeg forklarede at det var vigtigt for mig at få

monteret en starter babu-babu, og han havde da en på hylden. Adskillige gange gjorde jeg ham opmærksom på, at jeg

ville være sikker på, at starteren var til en GTi.
Ravnskjær insisterede ligeså flere gange på at være ekspert på

området, så glad og tilfreds kørte jeg tilbage på mit arbejde medbringende en starter, som han havde givet indtryk af,

var den eneste han havde (herom senere).
Efter arbejde – hente ungen – mad på bordet – TV-avis

– klodse bilen op og skifte starteren. Kl. Ni-nul-nul-dut drejede vi nøglen, solenoiden trak, startmotoren

drejede og hjulede lystigt rundt. Men det gjorde GTi-motoren ikke.
Starteren var af forkert type, akslen var for

kort, og kunne trods Ravnskjær-”ekspertens” udsagn ikke dreje startkransen

rundt.
Alarm-alarm-kære-ven-må-jeg-låne-din-bil? Kender-en-kammesjuk-der-har-en-starter-til-salg.
Fint –

hente ny starter – tju-bang-dynamo-lygte-montage. Dreje nøgle, motor igang.
Næste morgen tidlig afsted til

kunde ”Langtvæk”.
Dagen efter tilbage til Ravnskjær og forklare. Han gav ikke penge tilbage, det stod

højt og tydeligt på regningen. Jeg skulle have ringet til ham og bedt om en ny starter. (Hvordan man så kan få fat på

ham efter lukketid, melder historien ikke noget om – en vigtig faktor ift. købelovens §79 ang. kundens

umiddelbare behov for varen).
Bemærk: iht. købeloven (hvis du er forbruger – dvs. handler uden for dit

erhverv) kan man altid få pengene tilbage, såfremt de øvrige betingelser i §78, jvf. §79 , som i dette tilfælde, er

opfyldt.
(Varen har en mangel, såfremt den ikke passer til dit behov også selvom varen i sig selv ikke er defekt og

såfremt du ikke selv er ekspert og ikke kan afsløre manglen inden handlen indgås og sælger fremturer i, at varen er

rigtig. Manglen ”forværres” hvis kunden skal bruge varen, inden sælger kan omlevere).
Da jeg ikke

længere gad at levere saglige argumenter for det, onde tunger kalder ”lettere hysterisk og umoden adfærd”

fra den anden part, gik jeg ud i bilen, hvor jeg ifm. et kundebesøg havde hele erhvervsretten liggende i Børge Dahls

udmærkede bogform.
Ind på disken med ”murstenene” og gøre opmærksom på ”79”eren, hvilket

blot medførte endnu en tand på humørknappen i opadgående retning fra modparten. ”MIG KA´ DU IKKE TA´!!!”,

var svaret.
Da jeg insisterede på købelovens bestemmelser, blev jeg nægtet at handle mere i hans

forretning.
Hans afsluttende kommentar ”Det andet [kunder, der vil have pengene igen] kan jeg ikke leve

af!”
forsøgte han sig som sidste ord i sagen, hvilket jeg ikke gad værdige nogen kommentar.
Jeg skal

iøvrigt på falderebet stærkt anbefale Slagelse Autoophug i Skovse – der fik jeg for nogen tid siden en

dørkontakt ganske gratis ”for at hente den”.
Morale: man kan ganske rigtigt ikke leve af kunder, der

vil have penge tilbage – lige som man heller ikke kan leve af kunder, der ikke kommer igen, eller af fremtidige

kunder der aldrig dukker op, fordi de er nervøse for ”bagslag i handlen”.
Apropos handel:

tilgodebeviset er på 375 kr. og afhændes til kurs 93,33, dvs. 350 kr. til eventuelt interesserede.
Og får jeg det

ikke solgt...tjahhh...så påstår onde tunger ligefrem, at jeg er blevet udsat for butikstyveri. Og så må vi så se, om

ordensmagten vil gribe ind.

MVH Dalle
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ravnskjær Autogenbrug i Slagelse ("butikstyveri") 19 år 9 måneder siden #7693

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Hej Dalle jeg vil gerne købe dit tilgode bevis da jeg

handler hos Ravnskjær en gang om måneden cirka , Jeg har aldrig haft problemer med noget jeg har købt fra dem men det

er ligemeget 8)

Jeg syntes den behandling de har givet dig er under al kritik, og jeg vil spørge om jeg må

tage en kopi af dit indlæg og vise Ravnskjær det, for jeg vil ikke anbefale ham til så mange som jeg gør når de

opfører sig sådan, men jeg vil have din acept på at jeg må, for det er dårlig service så det basker :?:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.139 sekunder