Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Har du haft en positiv eller negativ oplevelse
med din forhandler eller værksted så skriv det her.
SKRIV SOBERT! - Ellers er det spild af din tid!
Indlæg uden aktivitet slettes ikke.
Ikke medlemmer kan kun læse i dette forum.
  • Side:
  • 1

EMNE: Svindel og humbug!!!

Svindel og humbug!!! 20 år 6 dage siden #639

  • 's profilbillede
Hej allesammen.
Her er en lille

historie om hvor galt det kan gå når man tror på hvad andre siger!
For omkring et halvt år siden stod min fine Colt

GTI af i motoren. Tandremmen var hoppet og en renovering ville blive temmelig dyr, da den også brugte meget olie. Så

der var ikke så meget at gøre. Jeg måtte finde en anden motor til min vogn og eftersom den der ligger i Galanten er

magen til (bare 2,0 istedet for 1800) . Efter nogen søgen fandt jeg et par stykker:
En på fyn som var

nyrenoveret. Pris 5.000 kr
En i Roskilde hos en hugger. Pris 3.500 kr
Nu vil man jo gerne gøre et godt køb, så

efter at have snakket med manden på fyn, kørte jeg derover og kiggede på motoren. Umiddelbart så den godt nok ud.

Ifølge sælger var der både skiftet lejer, ventiler og meget andet. Den var i vinkel. Jeg betalte for motoren og tog

den med hjem.
Inden jeg lagde den i besluttede jeg mig for at gå den lidt efter. Her viste det sig at bunden

aldrig havde været taget af motoren!!! Det er noget af en præstation at skifte lejer på en motor uden at skille den

ad!?! Nå, men jeg var i tidsnød (bilen skulle synes inden for 14 dage) og tænkte at bare den kørte så var det godt

nok. :(
Efter at have sat motoren i og kørt omkring 1.000 km med en blød fod på gassen, kiggede jeg på

oliestanden. AAARRGH! :shock: Den havde brugt næsten en liter 10W/40 olie som jeg fyldte på den inden jeg startede

den op! Hvordan f..... i H....... kunne det nu lade sig gøre? :evil:
Jeg snakkede med en som har kørt rally med

en Lancer, og han forklarede at det var meget normalt at en renoveret motor brugte noget olie!!!
Det var så ok så

jeg kørte lidt længere inden jeg ringede til ham som havde solgt denne motor. Han mente bestemt ikke at den kunne

bruge olie. Ifølge ham havde den ikke brugt noget dengang han selv havde kørt med den. :shock:
Problemet er nu

hvor jeg har kørt ca. 10.000 km med den motor at den bruger mellem 1,5 - 2 liter olie på 1.000 - 1.200 km!!!!
:x

ØvØv :x
Så hvis nogen af jer møder en Kim Eskildsen

fra Fyn vil jeg råde Jer til ikke at tro på noget af det han

siger. Meget utroværdig person
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Svindel og humbug!!! 20 år 5 dage siden #7393

  • 's profilbillede
Det er sq surt :cry:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Svindel og humbug!!! 20 år 22 timer siden #7394

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Hej RebootRR er det en privat du har købt motoren af

:?: kan du ikke sende mig en pb med hans navn og adresse og email :shock: for jeg har skrevet i lang tid med en af

samme navn fra fyn og jeg vil da ikke håbe han er sådan en R-- :twisted: det kan ikke være rigtigt at vi skal tage og

snyde andre med noget der ikke virker så må vi have det ind i vores forum så alle kan se det :wink:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Svindel og humbug!!! 19 år 11 måneder siden #7395

  • 's profilbillede
Det var jo en overordentlig kedelig

oplevelse.

Det kan jo også være, at han bare har lavet de ting, han siger, og så har han i virkeligheden ikke

vidst, hvad han gjorde.

Er der blå røg i udstødningen? Hvis ikke, check pakdåser. Oliespildet må kunne ses et

eller andet sted. Når du finder fejlen, så skriv en mail. Jeg har fået en "funny" rep-håndbog fra USA, og så skal jeg

nok sende dig en kopi af den/de relevante sider, så du kan få maskinen i orden

Min gamle galant - 200tkm+, har

lige fået skiftet olie og filter, da jeg monterede olietryksmåler.

Jeg pluttede en dunk swedol i dyret og fire

liter olie 10w40. Standen var lidt høj, men jeg tænkte, den nok ville brænde det overskydende af.
Nu - 2000 km

efter - må jeg nok hellere tappe lidt af, da standen stadig er høj og motoren går lidt hårdt i det, når den starter

helt kold.

Venlig hilsen Dalle
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.143 sekunder