Jeg kan se at der ikke rigtig er andre der har haft nogen oplevelser med Mitsubishi i Viby (Motordepotet A/S), så derfor vil jeg da lige komme med min mening om denne forhandler.
Jeg fik nøglerne til min Colt d. 1 April og jeg var egentlig godt tilfreds med handlen. Jeg synes selv at vi havde fået os handlet frem til en fin pris og jeg følte at jeg havde fået god information både omkring forsikring samt finansiering. Desuden fik jeg lov til at låne en Opel Astra i weekenden før jeg skulle have colt'en for den nette sum af 2 flasker rødvin.
Men her slutter mine positive oplevelser med Motordepotet tilgengæld også. Da jeg fik bilen så jeg straks at den ikke var blevet undervognsbehandlet som aftalt, samt at fartpiloten slet ikke virkede. Jeg tog selvfølgelig straks kontakt til både værkfører og sælgeren for at få rettet disse fejl. Jeg skulle selv køre bilen til undervognsbehandling og fartpiloten havde de først tid til at se på 6 dage efter.
Samtidigt med at de skulle reparere fartpiloten, ville jeg gerne have monteret en p-watch, som jeg havde fra min tidligere bil, da jeg så tænkte at de kunne spare noget tid på værkstedet og jeg kunne slippe lidt billigere for montagen af p-watchen. Men nej, dagen efter jeg hentede bilen fik jeg en regning på ca 1100 kr inkl moms hvor der stod at de havde brugt 1,25 time á 549 kr + moms på montagen. En regning jeg synes lyder voldsom da en af mine mekaniker-venner som arbejder ved Axel Ketner i Viby, mente at det maks kunne tage 45 min.
For at det ikke skal være løgn virkede p-watchen faktisk kun periodisk og fartpilot'en havde det stadig med at tage nogen gevaldige fridage. Jeg henvendte mig igen til værkføren som først mente de havde tid til at rette fejlene 4 dage senere. Da jeg så mødte op med bilen for at få reparet p-wathcen og fartpiloten spurgte jeg om jeg kunne låne en bil, da jeg skulle til kolding den dag. Da værkføreren kom med nøglerne til lånebilen, spurgte han om jeg ville betale med det samme eller de skulle sende regningen. Jeg stod med uforstående over for dette, da det jo var deres egne fejl de skulle rette. Regningen var herimod ikke på reparationen, men derimod på lånebilen. 240 kr + moms! Herpå svarede jeg at så kunne de ikke få bilen den dag, men derimod den efterfølgende.
Da jeg dagen derpå hentede bilen og spurgte til om de havde kunnet rette fejlene, svarede værkføreren at der godt nok havde været en løs forbindelse i en samling de havde lavet ved p-watchen og de havde været alle kontakter og styringer igennem på fartpilot'en. Nu er fejlene også rettet, men da jeg kom i bilen fandt jeg i passagersiden en strømtyv som mekanikeren havde glemt at få med sig!
Colten har nu været på værksted 2 gange i løbet af 3 uger og jeg har brugt lang tidm tid som jeg ikke har, i offentlige transportmidler for at komme til og fra skole samt ud til forhandleren. Jeg har nu gjort op med mig selv at jeg aldrig mere sætter mine ben ved Motordepotet A/S.
Lige et surt opstød fra en utilfreds kunde!
Per Hyldahl