Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Forum til chat, beskeder, vittigheder - Kort sagt Off Topic (uden emne).
Åbent for alle - Ikke medlemmer kan dog ikke oprette nye emner.
Indlæg uden aktivitet slettes efter 180 dage.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Ryste problemer i motor

Ryste problemer i motor 6 år 8 måneder siden #29324

  • briansen
  • briansen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 3
Håber at nogen har hørt eller oplevet dette problem og har et løsningsforslag.
Det drejer sig om en Mitsubishi ASX 1.6 Model Årgang: 2017, som har kørt ca. 5.000 KM og fire måneder gammel.
Når der køres ud af landevejen starter der ved 2400 omdr en rysten i bilen som topper med en kraftig rysten ved 2600-2700 omdr.
Dette sker i alle! gear ved det samme omdrejningstal men bliver kraftigere ved hvert gearskifte fra første til femte ved de samme omdr. hvor bilen nærmest brummer og ryster/vibrerer kraftigt i femte gear.
Disse vibrationer er også til stede når omdrejningerne sættes op på de oplyste, når bilen står stille i frigear og med kobling trådt ned eller sluppet, så det udelukker jo en masse teorier om alt! der findes efter kobling og udefter.
Har en teori om at,det kan være en skæv eller ubalanceret svinghjul eller andet som er ude af balance ved eller i motoren.
Jeg har talt med forhandleren flere gange, men denne vil blot vente yderligere et par måneder for at se om der kommer andre med samme problem. Der mener jeg, at der bliver set alt for stort på efterfølgende problemer med eventuel ødelagte dele som følge af denne vibreren. :(

Håber der er nogen der har et godt indslag som svar.

MVH: Briansen[/color]
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ryste problemer i motor 6 år 8 måneder siden #29325

  • geo10
  • geo10's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Indlæg: 124
  • Modtagne TAK: 5
Kør den på værksted , bilen er ny
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ryste problemer i motor 6 år 8 måneder siden #29326

  • briansen
  • briansen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 3
Jo tak!
Men det er jo lige det jeg har gjort og det mere end en gang, som beskrevet.
Værkstedet vil liiiiiige se tiden an i et par måneder mere, og det er det jeg syntes er for svag en kunde/garantiservice.
Men det er jo nok desværre blevet en sag for FDM :evil: selv om det for mig er at gå lidt til yderligheder, for jeg kan desværre ikke selv få en positiv interesse respons fra værkstedet :angry:

Men ellers mange tak.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ryste problemer i motor 6 år 8 måneder siden #29327

  • Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 281
  • Modtagne TAK: 2
Du kunne prøve et andet værksted, det andet er da ikke til at leve med, og i øvrigt ret useriøst af værkstedet!!

Mvh. :)
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ryste problemer i motor 6 år 8 måneder siden #29328

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Det er jo en garantisag.
Hvis der er mulighed for det, så næste gang du køre den til et værksted, så få dem lige til at sende en mekaniker eller tekniker med ud så du kan "vise" dem problemet.
Hvis problemet kan frem-provokeres ofte eller hver gang, så er det en sikker garantisag.
Hvis de ikke selv er istand til at identificere problemet, har de helt sikkert en form for teknisk assistance, som har rødder direkte til fabrikken.

Jeg vil mene, at hvis du kan vise dem problemet, så kan de ikke tillade sig at afvise det som en fejl/reklamation/garantisag
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ryste problemer i motor 6 år 8 måneder siden #29329

  • briansen
  • briansen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 3
Da det helt sikkert er en garantisag og at det lige så sikkert kan fremprovokeres, hver gang det overhovedet ønskes
vil jeg give den 'en chance mere og hvis det så ikke rækker, får et andet værksted lov til at se på det.
Det er nemlig blevet værre den sidste måned, så skaden det kan forvolde er jo allerede i fuld gang er jeg bange for.
Tak for jeres indlæg og i interessen for mit indlæg.

:)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder