Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Sigma 3.0 V6 12V servostyring.

Sigma 3.0 V6 12V servostyring. 14 år 5 måneder siden #3451

  • 's profilbillede
Hej Alle

Har lige fået anskaffet mig sådan en herlig vogn, men min servostyring virker ikke, er det en svaghed på dem at de evt. kan revne tandstangen? Har ikke prøvet at komme servo-olie på endnu, for orker ikke at tøre det op hvis den er pisse utæt.

Nogen der måske har en idé om hvad der kan være galt? Syntes jeg har kigget diverse slanger igennem, og syntes ikke jeg kan se der er vådt nogen steder. Håber nogen er klogere end mig, er helt ny i det her Mitsubishi.

På forhånd tak, Jakob Reiche
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

altså hvis der ikke er olie 14 år 5 måneder siden #22810

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
altså hvis der ikke er olie på den, ja så er den jo nok utæt et eller andet sted. men det kan jo nærmest være hvor som helst i systemet. du kan være meget uheldig at din tandstang er utæt, men tror nu ik på det vil være det. Men tjek det nu alligevel. Du kan prøve om du kan løsne spændebåndende på manchetterne på hver side af din tandstand og se om der ligger rød eller rød/brun olie derinde Men som jeg sagde. det er sq nok højt sandsyneligt det er en slange eller noget der er gået hul på.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mit bud er også at det må 14 år 5 måneder siden #22811

  • Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 307
  • Modtagne TAK: 3
Mit bud er også at det må være en slange der er gået hul på. Der er flere der tidligere har skrevet om problemer med servo slangerne.





Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Du bliver nød til at komme 14 år 5 måneder siden #22812

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Du bliver nød til at komme olie på og dreje rattet frem og tilbage og så sætte den på en donkraft for at se hvor olien kommer ud, på Galanterne er det rørene på tandstangen der bliver utætte


Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

din Sigma.. 14 år 5 måneder siden #22813

  • Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 280
  • Modtagne TAK: 2
Hej er erfarend inde for sigma da jeg selv har en og har undersøgt alt om bilen da den er min store hobby.





Der er en svaghed lige netop ved servostyringen.





Svegheden er at ude for an din køler der er en rør er formet som et u der liger på langgs for at blive kølet ned og i enden af det rør, altså der hvor den bugger eller bliver til u kan man vist kalde det der ruster de nemt og bliver utætte og selv fået lavet mit dog til kobber så jeg slipper for det igen :-)





Lige bag ved dine nr. plader eller ved siden af dine tåhgelys der sådan nogle plastik riller "luft indtag" og skruer dem ud kan du se den..





MEN det er pille arbejde.





God fornøjelse med din ellers dejlige bil.





ps. Du kan evt. se/følge min ubygning af min Sigma 3.0 24v herinde eller på bilgalleri.dk





Hilsen Tommy


Vedhæftninger:
Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder