Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
InCarEntertainment - HiFi, men også ind/udvendig styling.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: harddisk i bilen

harddisk i bilen 18 år 4 måneder siden #1900

• 's profilbillede
hey! jeg har et anlæg i bilen som har et usb stik (hurra)
-lige pt. har jeg derfor en memory-stik på 1 Gb siddende i, men en masse musik. jeg kunne dog godt tænke mig at få en ordentlig anstændig harddisk sat ind. -har haft en 120 Gb ekstern harddisk sat i, og det virkede fint, men ville gerne have mere! problemet er bare at harddiske på mere end 120 Gb som regl skal have 230v AC og ikke bare det 0,5v DC som kommer gennem USB´en. men 12v DC omformet til 230v AC, som så igen skal omformes til harddiskens 5v DC bliver meget varmt!!! (for varmt til at kunne ligge under et sæde inde i kabinen) derfor... -søger jeg en harddisk (eller to sat sammen) på 500 Gb(eller mere) og som kan nøjes med usb-strøm eller 12v DC tilslutning, eller måske en addresse på en person som kan lave det i bilen! :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

harddisk i bilen 18 år 4 måneder siden #14023

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
hvorfor så ikke bygge en hel computer ind i bilen, med lille tft-skærm osv ?

harddisk i bilen 18 år 4 måneder siden #14024

• Billen
  • Billen's profilbillede
Det er da bare at sætte en omformer på bilens 12 V så der kun kommer de 5 V ud som du skal bruge.
Snak evt. med en elekrtonikforretning om hvad der skal bruges.
f.eks. www.brinck.dk

tror du kan bruge den her CARS2000 det er dens vare nummer

sværer end man skulle tro... 18 år 4 måneder siden #14025

• 's profilbillede
at sætte en computer ind er ikke så smart, det tager simpelthen for lang tid for den at starte op... et musikanlæg sakl spille i en bil inden 10 sekunder, ellers er det irriterende... og skal der en computer ind, som skal startes op, og programmer der skal startes, går der hurtigt 30-50 sekunder....
ideen med at omforme de 12V til 5V er ingen dårlig ide, men stikket på en hardisk indeholder 5-7 ledninger, hvor den nogen steder skal bruge 0,5V, andre steder 5V osv... og da jeg ikke aner hvor jeg skaffer el-diagrammer over harddisken, og desuden ikke er nogen ørn til at lave omformere selv, er det nok udelukket... :-(
men det kan godt være at jeg skal snakke med et auto-elektro firma...
-men er der nogen som kender et produkt som er lige til at smække i bilen, så sig endeligt til :-)

Re: sværer end man skulle tro... 18 år 4 måneder siden #14026

• Billen
  • Billen's profilbillede
Zürcher skrev:
at sætte en computer ind er ikke så smart, det tager simpelthen for lang tid for den at starte op... et musikanlæg sakl spille i en bil inden 10 sekunder, ellers er det irriterende... og skal der en computer ind, som skal startes op, og programmer der skal startes, går der hurtigt 30-50 sekunder....
ideen med at omforme de 12V til 5V er ingen dårlig ide, men stikket på en hardisk indeholder 5-7 ledninger, hvor den nogen steder skal bruge 0,5V, andre steder 5V osv... og da jeg ikke aner hvor jeg skaffer el-diagrammer over harddisken, og desuden ikke er nogen ørn til at lave omformere selv, er det nok udelukket... :-(
men det kan godt være at jeg skal snakke med et auto-elektro firma...
-men er der nogen som kender et produkt som er lige til at smække i bilen, så sig endeligt til :-)

Plejer da kun at være 4

Kan du tage et billed af den og smide herind på tråden ?

harddisk i bilen 18 år 4 måneder siden #14027

• 's profilbillede
En harddisk skal bruge +5v og +12 og så naturligvis stel/nul
(Hvor du har de 0.5v fra ved jeg ikke)

Hvad skal du dog bruge al den harddisk plads til i en bil... du kan jo nå at køre jorden rundt 100 gange inden du får hørt alt det musik !!!
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.212 sekunder