Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Sænkningssæt

Re: Sænkningssæt 20 år 9 måneder siden #7608

• 's profilbillede
Mester-C skrev:
Jeg

overvejer at få min Lancer sænket, og har i den forbindelse forespurgt flere steder efter et sænkningsæt, men så vidt

jeg kan forstå findes der kun et originalt 30/30 sænkningssæt til Lancer 92-96.

Den lokale Mitsubishiforhandler

har opstillet følgende regnestykke :

30/30 sænkningssæt : 1.486 kr.
moms :

372 kr.
montering : 2.500 kr.
moms af montering : 625 kr.
Total incl.

mont og moms : 4.983 kr.

Umiddelbart synes jeg det lyder MEGET dyrt..... så spørgsmålet er, hvad har alle i

Lancer/Colt/Carisma-ejere givet for et sænkningssæt monteret ??

Jeg ville prøve et andet

værksted.
Jeg har lige skiftet fjedre og støddæmpere samt en stabilisatorbolt på min brors Lancer. Det tog ca. 2

timer. Uden lift.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

sænkningssæt? 19 år 5 måneder siden #7609

• 's profilbillede
Denaus skrev:
jeg gav 1600,- med montering
hvor har du fået det gjort altså sænkningen?

Sænkningssæt 19 år 5 måneder siden #7610

• 's profilbillede
Der kræves ikke TÜV godkendelse, før sænkningen overstiger 30 mm - jeg har monteret 40 mm på min gamle colt, den blev synet uden videre.

(Jeg kender en mekaniker, som kan få en del synet uden videre... fik bilen synet, selvom motorlampen lyser, fortalte egentlig bare sandheden og det accepterede synsstedet) :D

Hvad angår monteringen, så kommer det jo helt an på tiden der skal bruges, kender du f.eks. en mekaniker der vil hjælpe dig til en orange pris, og du selv hjælper til, så kan det sagtens gøres for 3-400 kr.

Det tog under 2 timer at skifte dæmpere på min gamle colt, de bagerste var rustet sammen, men har man det rigtige værktøj, så er det en smal sag.

pris 19 år 5 måneder siden #7611

• Ulle
  • Ulle's profilbillede
Normalt beregner man ca. 4 timer til montering af et sænkningssæt på et værksted + sporing (meget vigtigt) da dækene ellers kan slides skævt det kan være at dette er incl. i den pris du har fået og en sporing koster ca. 8-900,- på de fleste værksteder...

MVH
Ulle

Sænkningssæt 19 år 5 måneder siden #7612

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Jeg har lige skiftet bagfjedre på en Seat Ibiza (omtrent samme system som på colt/lancer) og det tog ca. 15min/side, og det er endnu lettere når det er sænkningsfjedre, da de ikke skal presses sammen.

Det der skal justeres på en colt/lancer når man sænker dem er camberen, ikke sporingen. Man kan justere camberen bagpå, ikke foran, og de bolte der sidder bagpå kan godt sidde fast, så meget at de knækker. Dog kan man ligeså godt lige kigge på sporingen når man nu er igang. Min skulle justeres lidt, men jeg havde også lige skiftet tandstangsmanchetter.

Men for en erfaren mekaniker er det ikke noget problem ;)
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder