Hmm - det lyder som om det "bare er sådan", og at et
oliefyr kommer på ønskesedlen til næste jul... Ikke fordi jeg tror det totalt set vil kunne betale sig (oliefyret
bruger jo også et skvæt diesel), mere fordi det formentlig ikke er sundt for motoren, hvis drifttemperatur ikke nås på
hovedparten af turene
Lige et spørgsmål - du har nulstillet måleren ved de angivne km, samtidig med
aflæsning?
Men tak for målingerne
Mvh
Michael
Webmaster skrev:
Hmm... Her
kommer så mine resultater
1-2 grader.
___
Første måling 3½ km by, 22 km motorvej. Omkring 125
km/t
Gennemsnitsfart totalt : 76 km/t
Højeste måling (1 km efter start) 28,1 l/100 km
Endte på : 7,6
l/100 km (13,1 km/l)
___
2 måling 35 km motorvej, omkring 100-115 km/t
Gennemsnitsfart totalt : 104
km/t
Højestemåling 7,4 l/100 km (13,5 km/l)
Endte på 6,8 l/100 km. (14,7)
___
3 måling 40 km
motorvej. Omkring 105-125 km/t
Gennemsnitsfart totalt : 107 km/t
Højeste måling 6,0 l/100 km (16,6)
Endte
på 5,3 l / 100 km (18,9)
___
Resultat : Den kører MEGET kort på literen de første 25 km...
- Men
herefter klarer den sig ganske godt!
Til orientering kan jeg oplyse, at min "varmemåler" først var "normal"
efter knap 22 km/kørsel... Så prøv at forestille dig selve motorolien...