Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hjælp til fejl på min Mitsu Carisma GDI

Hjælp til fejl på min Mitsu Carisma GDI 14 år 6 måneder siden #4031

• 's profilbillede
Hej Alle

Jeg har nogle fejl jeg håber i kan hjælpe mig med (i lyder rimelige kloge ;) )

1. Jeg har en raslelys nå bilen holder i tomgang nå koblingenspedalen ikke er trykket ned, raslen kan forsætte op i 1,2 gear og forsvinder nå jeg er i trejde. Hvad skyldes det?

2. Er det normalt at man skal over 120km/t i 5gear for at den ikke brummer? For nå jeg er i 5 før 120km/t kommer der en langsom brum brum brum lyd? er der noget galt der`?

3. Baklyset virker ikke nå jeg sætter bilen i bak, har tjekket pære,sikring osv. Det stod bare af på et tidspunkt, evt hvor sidder føleren til baklyset? gerne lidt detaljeret.

Håber i kan hjælpe.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej gæst . jeg vil forsøge at 14 år 6 måneder siden #24849

Hej gæst . jeg vil forsøge at hjælpe lidt . punkt .1. Det kunne lyde som et udrykkerleje el.noget gearkasselejer. 2. der er jeg lidt blank , men gdi har jo lidt anderledes lyd i motoren . 3. jeg trot det din baglyskontakt, men prøv at måle baglæns dvs. fra baglygte og frem med et multimeter . Du skrive desværre ikke årg./ km tal da der er foreskel på en eks. 97 og 2000 model . håber det er en lille hjælp .

Hjælp til fejl på min Mitsu Carisma GDI 14 år 6 måneder siden #24850

• Søren :-)
  • Søren :-)'s profilbillede
Larmer den også når koblingen er trykket ned.

baklyskontakten sidder på din gearkasse evt kig efter nogle ledninger der går ned til gearkassen pil stikket af ogsprøjt med kontaktrens ellers kan du skrue kontakten op og rense den og sætte den i igen har prøvet det på en galant

Vedhæftninger:

Hej Igen Flyvende lollænder> 14 år 6 måneder siden #24851

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Hej Igen

Flyvende lollænder> Det er en 98 model, syntes bare den brummer meget under 120km/t (det er sådan at rystelserne nemt kan mærkes og høres.
og med lyset går jeg lidt i stå fra målingen ved baglygten (hvor strøm ikke kommer til) hvor er næste målingen så? Ved ikke ved hvilken sikring det skulle gå igennem.

Søren> nå koblingen er trykket ned i tomgang så siger den ingen ting, men hvis bilen triller feks i 1, 2 gear og koblingen er trykket ned kan den sangtens lyde som en raslende dåse med skruere osv.. Lyder lyder meget mystisk (skurrende lyd og raslende)

Ang Kontakten på gearkassen så kan jeg ikke blive enig med mig selv hvilken af de kontakter der er på gearkassen som er til lyser, det er 2-3 kontakter på gearkassen ..
Vedhæftninger:

fik skruet en af kontakterne 14 år 6 måneder siden #24852

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
fik skruet en af kontakterne ud på gearkasen men den så ud som det var olietryksmåler.. Den var med en rund kugle i bunden som kunne trykkes ind..så kan jeg se der går en kontakt ved pladen til hydraulik koblingen og forbundet engang til længere nede på gearkassen er det mon den?

Hey,Jeg har skiftet baklys 14 år 6 måneder siden #24853

• HenningR
  • HenningR's profilbillede

Hey,

Jeg har skiftet baklys kontakt på min Carisma, jeg gjorde det at jeg gik ind på Mekonomen / Thansen og så hvordan den så ud, derved

fandt jeg ud af hvilken en der skulle skiftes, jeg fik at vide at de "sætter" sig hvis man sætter bilen i bakgear hver gang man stiller den fra sig.!

Når først du finder ud af hvilken en der er, så tager den et spilt sekund at skifte.

Mvh HenningR

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.281 sekunder