Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Benzinøkonomi & olie

Benzinøkonomi & olie 14 år 6 måneder siden #4028

• Lincoln
  • Lincoln's profilbillede
Hej med jer

Jeg har tidligere kørt ca. 11,5 km/l i min Galant V6, men pludselig er den faldet til ca. 10,5 km/l (som den er opgivet til). Hvad kan gøre at den pludselig kører kortere på literen? Jeg har i det seneste halve fået nye dæk på den (som jeg tjekker lufttryk på, selvf) og skiftet luftfilter, men forbruget er uændret. Min kørestil er den samme, ingen voldsomme accellerationer, kører ca. 90 km/t på landevej, bruger A/C som jeg plejer, kører samme strækninger... Nogen forslag til optimering af benzinforbrug?

Andet spg.: Hvilken olie bør jeg egentlig bruge? Ifølge instruktionsbogen kan jeg næsten bruge hvilken som helst, lidt afhængig af temperaturen i vejret. Jeg har denne sommer kørt med 15W-40, og har netop skiftet til 10W-40... Bør den være endnu tyndere? Måske 10W-30 eller 5W-30? Den bruger ca. 0,1 l olie pr. 1.000 km, hvilket jeg ikke ser som alarmerende!

Mvh

Tommy

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det kan sagtens værwe dækkene 14 år 6 måneder siden #24839

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det kan sagtens værwe dækkene der er mere rulle modstand i så den kører kortere på literen det gør mange når de skifter til vinterdæk

Hvis den ikke bruger olie ville jeg bruge en 5/40 olie det gør jeg på alle dem jeg laver her,hvis ikke de bruger noget

Det er kun GDI motorer der er helt tossede med hvad man kommer på,må kun være GDI olie

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Svar til Lincoln 14 år 6 måneder siden #24840

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Jamen jeg har på min v6´er oplevet af den kørte ca. 12 km/l ved konstant fart på 110 km/t på motor vejen i et stykke på ca. 140 km men det ændred sig en del og fandt ud af det kan være slidt kuglelejre og dæk tryk , men ellers har det meget at sige om det er meget trafik og vindmodstanden. Det kunne også være en bremse som hænger lidt. Når man er helt oppe på de 11.6 km/l på en sådan model så er det flot og der skal ikke meget til at det ændre sig. desværre...

Køre den 10.5 syntes jeg du skulle være glad for så fejler en jo ikke noget.

Mange 2.0 køre ca 10 km/l

Hilsen Tommy

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder