Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Forbremse hænger

Forbremse hænger 14 år 7 måneder siden #4004

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, jeg er ved at være lidt lost angående min venstre forbremse. Jeg har lige monteret nye ATE skiver + klodser, som er super gode. Jeg har dog det problem, at den ene bremse hænger og derfor bliver for varm på motorvej (lejet hyler og den begynder at banke i rattet). Jeg har renset alting, monteret nye glidere, ny bremseslange og selvfølgelig er systemet luftet ud. Jeg er derfor begyndt at være lost hvad angår en løsning, da den anden forbremse fungerer perfekt. Jeg har dog været så heldig, at jeg har nået at køre ind til siden da den blev varm så den ikke er blevet skæv eller på anden måde har taget skade (min egen og en mekanikers vurdering). Den bremser også lige, så helt galt er det ikke gået.

Hvad angår problemet, så virker det lidt som om, at stemplet ikke automatisk bliver banket tilbage så det ikke presser på klodserne (klodserne kører selvfølgelig altid på skiven, men ikke med så meget modstand). Jeg kan dog uden meget besvær trykke stemplet tilbage når jeg f.eks. roder med klodserne. Jeg har som sagt også skiftet bremseslangen for at være sikker på, at den ikke var suget flad eller at forrige ejer måske har fået proppet olie på slangen.

Er der nogen der har en anelse om hvad der kan være galt? Jeg kan ikke finde rust eller anden form for snavs på stemplet og det kan som sagt trykkes helt tilbage uden at man skal klemme ekstremt hårdt.

PS: Det er en Carisma 1.8 GLS fra 97

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Der er nok kun en ting at 14 år 7 måneder siden #24780

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Der er nok kun en ting at gøre skil kaliberen ad tag stemplet ud og se om der er noget i vejen der,for som du skriver så syntes jeg du har gjor alt hvad der burde gøres

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Der er nok ikke meget andet 14 år 7 måneder siden #24781

• darupe
  • darupe's profilbillede
Der er nok ikke meget andet at gøre. Hvis det ikke hjælper, så er jeg nok nødt til at tage et kig på hovedcylinderen, hvilket jeg håber jeg kan undgå..

det kunne godt tyde på at der 14 år 7 måneder siden #24782

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
det kunne godt tyde på at der er noget galt med kaliperen. jeg tror ik i den tid jeg har set at en hovedcylinder være årsag til en hængende bremse. Der skal ikke ret meget til før stemplet i kaliperen hænger fast.. et sandkorn er rigeligt.

skil det af, og rens det og tjek stempel og kaliper for ridser.
Og så når du nu siger at du med meget besvær godt kan tykke stemplet tilbage, prøv lige og løsne udluftningsskruen imens. Hvis det virker så er det enten en klemt eller tilstoppet bremseslange/rør

Ja, jeg hælder nu også mest 14 år 7 måneder siden #24783

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, jeg hælder nu også mest til caliberen eller bremserøret. Bremseslangen er blevet skiftet, da jeg lidt mistænkte den for at være blevet suget flad. Dette var dog ikke tilfældet, så nu prøver jeg at købe et rep. sæt hos mekonomen til caliberen og så må jeg se om det kan komme til at fungere. Hvis der derefter stadig er problemer, så må jeg prøve at skifte bremserøret. Så skulle det meste også være blevet skiftet og hvis der så stadig er fejl, så må det jo være noget med hovedcylinderen etc.

Caliberen er hermed blevet 14 år 7 måneder siden #24784

• darupe
  • darupe's profilbillede
Caliberen er hermed blevet renoveret og problemet er der stadig. Der var overhovedet ingen rust at finde inde i den og heller ikke på stemplet. Jeg vil derfor nu tage og måle gaflen op for at se om den er mindre end den bør være. Det er bare at sammenligne med den i højre side, da det virker som om klodserne overhovedet ikke kan rykke sig bare en anelse i gliderne. Gliderne er endda helt nye og har fået det medfølgende fedt. Selve glidebanerne i gaflen er også blevet renset, så det må næsten være en skævhed i en af delene. Den gjorde det også med mine Brembo skiver og klodser jeg havde på før jeg fik de her ATE dele på. Det tyder derfor på, at det ikke er et problem med skiver/klodser, da disse er købt ud fra Mitsubishi specs.

Jeg ville bare lige komme med en midlertidig opfølgning, i tilfælde af at andre muligvis har/får samme problem. Jeg skriver lige igen når jeg har fået løst problemet.

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.209 sekunder