Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Klonker forani styretøjet

"buede" bærearm foran 14 år 7 måneder siden #24717

• Robert K
  • Robert K's profilbillede
Hej du.

Jeg har lige haft det samme problem med galant, da jeg skiftede fra vinter dæk til sommer dæk, så sagde nemlig også det gonk gonk fra venstre forhjul, jeg skiftede nemlig også kødben på begge sider, :headbang: men det stoppede ikke, jeg fik det så op i liften, hos en jeg kender, han satte en fjeder holder på den bagerste bæresrm på forhjulet, der fandt vi problem da han tog fjeder holder væk, sagde det gonk, det var bøsingen der var havde sluppet fra styreledet. det er nok den "buede" bærearm i skal trykke op og slippe den igen på liften.

Jeg fandt en ny på autobremsen.dk den koster ca 12-1300 kr.

Held og lykke :whisper:

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

hmm tja måske, det må jeg 14 år 6 måneder siden #24718

• Geospeeddk
  • Geospeeddk's profilbillede
hmm tja måske, det må jeg lige se på, men tror desværre det er mine støddæmpere der gør det, de er nemlig gået, men skal snart have stort service, så der bliver det tjekket.

Men ellers tak for input, kan jo kun blive klogere..

Mine KW Variant 1 støddæmpere 14 år 6 måneder siden #24719

• darupe
  • darupe's profilbillede
Mine KW Variant 1 støddæmpere er også lige røget (samme lyd som du nævner). De holdt til ca. 6000 km på de danske motorveje og så opgav de. Jeg kører ellers pænt, men jeg bebrejder ikke støddæmperne det når man ser på tilstanden af køge bugt motorvejen samt motor ring 3. Jeg må prøve at sende dem til reparation og se hvad der sker, men de er tydeligvis ikke egnet til brug på de danske veje. De blev nemlig indstillet efter de krav der stod i manualen (max/min sænkning). Det er sku lidt ærgeligt da jeg bruger bilen hele tiden.

Min Galant larmer også 14 år 6 måneder siden #24720

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Min Galant larmer også kraftigt fra højre forhjul, specielt på ring 3 ved det store vejarbejde, det er som om at fjederen bliver trykket i bund og det larmer ret kraftigt. Også ved lav hastighed kan det opstå hvis der er et "forkert" hul eller top på vejen. Jeg mistænker støddæmperne, for skal de ikke forhindre at fjederen går i bund??

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Problemet med min KW V1 INOX 14 år 6 måneder siden #24721

• darupe
  • darupe's profilbillede
Problemet med min KW V1 INOX undervogn er, at KW har kvajet sig gevaldigt da de sammensatte støddæmpere og fjedre. Støddæmperne virker faktisk til at være nogenlunde smidige/harmoniske, men fordi de har valgt fjedre som kun lige nøjaktig kan bære bilens vægt, så får den problemer når man har passagerer i den da støddæmperne så får en masse tæsk. Fjedrene faldt i forvejen meget sammen allerede da bilen blev hevet ned af liften, men siden da har de været lidt "bouncy". Dem foran er stenhårde og dem bag i er mega bløde. Meget dårlig kombination. Jeg må sige jeg er lidt skuffet, men motorvejene er bestemt også med til at give dem tæsk. Den største fejl ligger dog hos KW. Hvis man sammenligner de gamle fjedre til bag i med de nye, så havde de gamle nærmest større diameter på midten. De nye har samme diameter over det hele og den diameter er ikke særlig stor. Det ligner lidt at de er lavet til sedan og ikke hatchback, selvom de i mails har påstået at de passer til hatchback.

Som jeg ser det nu, så tør jeg ikke køre med dem selv efter en reparation medmindre de sørger for at fjedrene bliver udskiftet med nogle der kan bære den. Jeg kan bare ikke få fat i den tyske forhandler, da forhandleren ikke gider tage telefonen. KW gider heller ikke lade mig sende dem direkte til dem, så det skal nok blive sjovt at få dem fikset. Jeg har bare ikke tid til det, så der ryger nogle standard Monroe eller Gabriel støddæmpere på med ganske alm. fjedre der passer til bilen. Det er måske heller ikke en dårlig idé når nu de ikke kan lave ordentlige veje her i Danmark mere :(

Dani, hvis jeg ikke rigtig 14 år 6 måneder siden #24722

• darupe
  • darupe's profilbillede
Dani, hvis jeg ikke rigtig gav udtryk for det, så er det helt sikkert dine stopklodser på støddæmperen som du kan høre. Det kan skyldes både svage fjedre og defekte støddæmpere. Jeg vil dog også skyde på dine støddæmpere og jeg har selv lige været hele mit styretøj igennem uden at finde andre fejl end støddæmperne. Da jeg mister penge på at vente på at KW tager sig sammen, så har jeg valgt at dække mit tab ved at fikse bilen. Der er derfor helt nye KYB støddæmpere samt Spidan fjedre på vej. Jeg kan lige melde tilbage om det løser det med lyden/lydene så snart de er monteret. Der går dog nok en uges tid før jeg melder tilbage.

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder