Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Blasting af GDI

Den skal proppes. Ikke 14 år 8 måneder siden #24683

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Den skal proppes. Ikke fjernes. Og jeg tror ikke du får dem til at gøre det. Det er ikke lovligt, men desværre den eneste måde du kan få en holdbar løsning på. Jeg har sat en fishermans pose ind sammen med pakningen på min EGR ventil så der ikke kan komme noget igennem. Nu må vi se hvordan den går til syn, om de kan måle det. Gider bare ikke skille bilen ad engang om året. Slut!

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvis du vil strække den lidt, 14 år 8 måneder siden #24684

• TaagMan
Hvis du vil strække den lidt, så lad være med at give den for meget pedal ved lave omdrejninger. Og sådan generelt sørg for den ikke sejtrækker for meget. Det soder. Og så er der de små korte ture ned til købmanden. Det er totalt killer for den bil. Alt under 10 km er skidt for den. Mit kørselsmønster er fuldstændig totalt uheldigt, for jeg har 5 km på arbejde, og den bliver svinet til i løbet af no time. De folk der har 30 km på arbejde har ingen problemer... sådan har jeg i hvert fald fået det at vide. Og min bedstefar kørsel virker heller ikke for godt på det.

Der sidder to ting på GDI'en 14 år 8 måneder siden #24686

• TaagMan
Der sidder to ting på GDI'en som er lovpligtigt og ekstremt uheldigt. Et PCV system, og et EGR system. EGR'en har til opgave at recirkulere lidt udstødningsgas ind i indsugningen, for at sænke forbrændingstemperaturen i motoren. Det gør at den ikke udvikler nær så mange NOx'er. Det er altså af forureningsmæssige årsager.

PCV systemet er ventilhus, og oliesystem udluftning. Pga. det enorme tryk der er i forbrændingskammeret vil der opstå tryk i smøre systemet. Det bliver man nødt til at frigøre, og af emmisions årsager må det ikke være ud i atmosfæren. SÅ det bliver suget af indsugningen, incl oliedampe. Så svovl i udstødningsgasserne der bliver recirkuleret af EGR, og sætter sig i det olie film PCV systemet afgir. Det er lig med fjættet sort snask i hele indsugningen.

EGR ventilen sidder lige bag ved gasspjældet på min 1.8GDI. Jeg ved ikke hvor den sidder på din. Så fisk...

Kør på VPower hvis du kan komme til det. Det forbrænder mere ensartet fra slag til slag, og vil typisk sode mindre. Det er ikke nogen løsning, men kan forsinke det lidt.

EGR = Exhaust Gas Recirculation

PCV = Positive Crankcase Ventilation

De siger de har løst det på den faceliftede Carisma. Det er IKKE sandt. Hvem end der siger det er en løgner.

Jeg har haft snuden i to faceliftede Carisma'er med GDI motorer, og der var et fedt lag lort i hele indsugningen. Det er en lorte motor, som er fantastisk det første 1-2 år man har den fra ny.

Benzin 14 år 8 måneder siden #24687

• Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Nej, det er det lorte benzin vi har herhjemme i forhold til Japan, hvor deres benzin er meget "renere" end vores. og, ja, folk Bedstefar` kørsel og "bager/DOVENSKAB`kørsel", gør det hele meget værrere !!

Speedex

En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!

Jamen du har helt ret. 14 år 8 måneder siden #24688

• TaagMan
Jamen du har helt ret. Motoren er oprindelig konstrueret til det Japanske markede, og har ikke godt af det svovlholdige benzin vi har i europa. Det ændrer ikke på at Mitsubishi har skiftet katalysatoren, og omprogrammeret ECU'en og solgt den på det europæiske markede til at køre på RON95 benzin. Det står i benzindækslet, der er intet at rafle om. Under de forudsætninger er det en lorte motor. Du kan kalde det hvad du vil. Det er enten kynisme eller inkompetence der har resulteret i at vi har GDI motoren i Europa. Jeg gætter på inkompetence... om det er det er korrekt, aner jeg ikke. Det er også ligegyldigt.

gdi 14 år 8 måneder siden #24689

• Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Det forklarer nok at den Danske har 125 hk og den Japanske 140 hk, men træls at Mitsubishi får så dårlig omtale pga. det.

Speedex

En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Tid til at oprette siden: 0.190 sekunder