Michael Jensen skrev:
men den kører op og ned i omdrejningerne hele tiden, hvad kan det være, har tjekket lambadasonden, men det var det ikke.??
og så er den begyndt og tikke rigtigt meget, hvad kan det være??
Mht. tomgang, så kan det være tomgangsmotoren på gasspjældet, det er den bette sorte ting der sidder midt for, i bunden af billedet.
Hvis du hiver indsugningsslangen af, så det ser ud som på billedet, kan du også prøve om du kan åbne spjældet... om den selv springer tilbage i lukket position. Og tjekke om den lukker tæt, når den er lukket. Hvis den ikke gør, sidder der sikkert noget sod som du kan fjerne med WD40 eller benz.
Hvad angår tikkeriet, så er det helt sikkert pga. sodaflejringer på ventilerne:
Jeg ved ikke om du er fingernem, og har mod på at gøre noget ved det. Hele indsugningen og ventilerne trænger til en rengøring. Det er en større procedure, men det kan lade sig gøre. Jeg har gjort det ved min, og tikkeriet er faktisk forsvundet 100%. Det tikker 2-3 sekunder efter start, og så holder det op. Det gør de fra helt ny af, så det er normalt. Førhen tikkede den som jeg ved ikke hvad, og gjorde det hele tiden. Når du har indsugningen åben, og du vipper indsugningsspjældet, så tag en lommelygte og lys ind i indsugningen... den er uden tvivl fyldt op med bjerge af sort snask... gætter på du også har lidt mærkelig motorgang... underlige ryk, huk etc... ?