Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Nye styrekugler på Galant gti, 1991

Nye styrekugler på Galant gti, 1991 14 år 10 måneder siden #3911

• 's profilbillede
Hej

Jeg har købt nye styrekugler hos T.Hansen,

I morgen tidlig vil jeg så gå i gang med at
sætte dem på, men jeg har aldrig før prøvet
at skifte styrekugler, så jeg søgte lidt info
her på jeres forum, men er ikke lige stødt
på det endnu, så er der nogen der lige ved
hvor eller kan smide et link ind her ??

Eller er der i øvrigt noget jeg skal være
meget opmærksom på ??

På forhånd tak.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Møtrikken 14 år 10 måneder siden #24428

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
De udvendige kan være svære at få af, især hvis de aldrig har været skiftet før. Men godt med Caramba på og skru møtrikken lidt ud og slå på den med en hammer, husk at holde godt imod på armen, men ikke så hårdt at det bukker/knækker. Når du får de nye på skal du ha' den sporet så du ikke høvler dækkene af alt for hurtigt. Mener det er 0 grader hjulene skal indstilles til på den model.

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Tak Dani for at du lige gav 14 år 10 måneder siden #24429

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Tak Dani for at du lige gav dig tid til at svare.

Jeg viste ikke der var flere man kaldte styrekugler, men ja det må så være de udvendige, dem lige bag fælgen. Ja jeg har givet dem lidt olie over de sidste par dage og ja jeg tror også det nok er første gang de skal skiftes, sådan ser de ud.

Ja første skal kontra møtrikken løsnes på stangen og så skal selve styrebolten vel slås ud og derefter skrues af stangen OG de nye skal vel bare skrues på så de sidder samme sten som de gamle, men det er jo nok nemmere tænkt end gjort på sådan en gammel fætter.

Er det et lovkrav at den er sporet inden syn ?? - nu tænker jeg hvis den ellers kommer til at køre godt uden at blive sporet.

Varme 14 år 10 måneder siden #24430

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Man kan også varme dem af med gas, det virker bedst. Jeg sporede min med to stålstænger på hjulene med skruetvinger og målte afstanden mellem dem tæt og væk fra bilen, afstanden skal være ens så er den sporet til 0 grader. Virker perfekt på min :lol:

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder