Ja, min Carisma 1.8 GLS fra 97 opfører sig lidt underligt. Hvis den f.eks. står i tomgang i solen, så begynder ladelampen lige pludselig at tænde op og så slukker den så igen. Jeg vil ikke sige at den blinker, da intervallet er lidt større. Hvis jeg så f.eks. giver den lidt gas i frigear, op til de ca. 1500 RPM, så begynder den at lyse igen og stopper så omkring 1000 RPM igen.
Hvis jeg så kører en længere tur, så stopper den helt med at tænde ladelampen og kører uden problemer. Det virker derfor som om, at eller andet bliver for varmt eller at generatoren driller. Jeg har lidt overvejet, om der evt. løber tectyl ind i generatoren, for er du gal hvor min bil sveder. Det er et halvt år siden den blev behandlet hos Pava, men her i sommervarmen daler det ud af den. Den bliver så godt nok også ekstrem varm, så varm at man brænder sig på dens karosseri.
Er der nogen der evt. har en idé om hvad der er galt? Planen er indtil videre at kigge på generatoren og evt. rense den / skifte kul, men jeg vil også høre om batteriet evt. kan blive for varmt og derved begynde at drille?