Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Lancer 91 gearkasse skift

Lancer 91 gearkasse skift 14 år 11 måneder siden #3885

• Lasse Høi
  • Lasse Høi's profilbillede
Hej Allesammen,

Så er den gal med min gamle lancer igen igen igen.

Har lige skiftet motorstyring i den og nu kørte bilen bare perfekt og dejligt.

Så kørte vi en længere tur på motorvej i den og da vi skulle af holdte vi for rødt. Jeg svingede til venstre da det blev grønt og da jeg satte i 2. gear hoppede den ud kort efter og derefter kunne den ikke blive i 1 og 2 gear og siger en høj lyd i de resterende gear. Nogen gearkasse kyndige der har en ide om hvad der kan være gået i den. Tror godt jeg magter at renovere den men mest optimalt ville være at finde en brugt at smide i.

Nogen der ved hvor omstædigt det er at skifte gearkasse i sådan en svend og hvad prisen ca er på en brugt gearkasse. Nogen der evt. ligger inde med en? Nogle biler skal man jo afmontere jeg ved ikke hvor meget og ha bukket motoren op imens. Ser det dog ikke ud til på den her. Gearkassen hedder F5M21.

/Lasse

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lancer 91 gearkasse skift 14 år 10 måneder siden #24350

• mogens
  • mogens's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Det er ikke så svært at skifte gearkassen vil tro du kan gøre det på 2 timer. prisen er nok omkring 1500kr.-

En garagedonkraft op et par bukke skulle nok gøre trikket. Tap gearkasse olie af (24mm møtrik), Afmonter højre trækaksel og starter og du er godt på vej.

Er det med hydrolisk aktiveret kobling eller kabel?

Gearkasser fra colt passer også.

Jeg har et par gearkasser liggende alt efter om det er kabel eller hydrolik aktiveret kobling.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder