Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Larm og Lyddæmpning af Lancer 95'

Larm og Lyddæmpning af Lancer 95' 14 år 11 måneder siden #3869

• Zwonkie
  • Zwonkie's profilbillede
Hej Alle,

Jeg har lige købt en Lancer 95' med autogear og syntes den larmer utroligt fra vej, vind og resonans støj. Hvad jeg har kunne finde ud af fra internettet så er lancer, af denne generation, ikke kendt for at være lydløse og jeg tænker på hvordan jeg kan forbedre det?

Personen som jeg har købt den af har sat nogle alufælger på, med virkelig dårlige 195/50R15 dæk (SPEED 506), som i alle test jeg har fundet har fået dumpekarakter i vejstøj. Jeg ved ikke om det er nok bare at skifte dækkene eller om jeg også skal ind og sætte resonans og lydæmpning plader på undervogenen osv...?

Er der nogle som har erfaringer med støjen i lancer generelt og hvordan man løser det? Skal jeg bare skifte dæk eller skal jeg over i lyddæmpning, hvor tror i den største gevinst for pengene kan findes? Jeg har setpå nogle Nokian V dæk til 2300 kr monteret og lydæmpning vil jo nok koster mig 1000-2000 kr alt efter hvor meget der er påkrævet..

På forhånd tak

Kim

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej og tillykke med Lanceren 14 år 11 måneder siden #24280

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Hej og tillykke med Lanceren stødæmpning fra dækkene løses bedst, ved at skifte dem til et bedre mærke, der skal du nok kikke på nettet, og finde de bedste i test osv., eller hos din lokale dækmand.

Resonansstøj, der findes de her sorte selvklæbende tjærefiber plader, som er yderst effektive, kender ikke prisen på dem

Hej igen, tak for svaret..Som 14 år 11 måneder siden #24281

• Zwonkie
Hej igen, tak for svaret..

Som sagt så har jeg kigget på dæk og resonansplader, spørgsmålet er mere hvad der vil hjælpe mest på støjen per kr?

Det ville være rart hvis der var nogle herinde som havde lidt erfaring med kørsel og eventuel lyddæmpning af lancere og som kunne fortælle hvordan man bedst løser det... Larmer en lancer meget fra "ny" eller er det bare mig, som efter at have kørte honda accord i mange år, er blevet forvænt til bedre kørsel komfort?

Venter i spændning..

Resonansplader, er der nok 14 år 11 måneder siden #24282

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Resonansplader, er der nok mest økonomi i forhold til nye sutter, da et godt dæk hurtigt koster mere end en tusse pr. stk, men jeg har ingen erfaring med den nye Lancer, Hondaen er måske lidt mere luksuiøs i beklædningen, og støjdæmpning.

Nu har jeg haft en mekaniker 14 år 11 måneder siden #24283

• Zwonkie
Nu har jeg haft en mekaniker med ude at køre bilen..

<div> </div><div>Det lader til at venstre forhjuls lejeret er slidt, hvilket også skaber lidt støj. Er der nogle som ved hvor meget det normal koster at få skiftet sådan en sag? </div><div> </div><div>Desuden syntes han affjedringen var meget hård og spurgte om det var original fjedere der var på bilen. Er der nogle der ved hvad specifikationerne er på orignal fjedrerne? Tykkelse/Længde/Diameter? og/eller kan det skyldes de relative lav profils dæk 195/50 vs 175/70 som originalt..?</div>
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder