Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Fartpilot vs gaspedal

Fartpilot vs gaspedal 15 år 6 dage siden #3822

• darupe
  • darupe's profilbillede
Er der nogen der kan sige mig, hvorfor min fartpilot kan få bilen til at accellerere meget hurtigere end hvis jeg træder på pedalen? Er der en sensor eller noget til gaspedalen, som fortæller motoren, hvor hurtigt den skal køre og som måske kan være indstillet forkert? Jeg blev nemlig vildt overrasket over, hvor hurtigt den går op i hastighed via kontakten ved rattet. Det var jo en helt anden hastighed end den jeg normalt kan opnå på den tid og ved mega jævne omdrejninger.

Glemte lige at nævne, at det er en Carisma 1.8 GLS fra 97 (ikke GDI)

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

jeg kan ikke svare hvorfor 15 år 6 dage siden #24094

jeg kan ikke svare hvorfor den er hurtigere men at jeg har nøjagtig den samme oplevelse med nin firmabil som er en ford transit 140 t 350 som ellers er rimelig sløv på pedalen men noget mere frisk på fartpiloten.

:lol:

Fart pilot.. 15 år 5 dage siden #24095

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Hey..

Jeg har en sigma 3.0 v6 med 205 hk og min fart pilot acc. ikke hurtigere ind min pedal men den gør det med samme fart. Jeg har bare oplevet at fordi man ikke selv styre farten med foden så føls det hurtigere. Tror ikke den er hurtigere, tror du ikke det følsen der gør den føls hurtigere??

Giver ingen mening at din fart pilot kan acc. hurtigere ind din pedal :-)

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

Nej, det gør det ike, slet 15 år 5 dage siden #24096

• Morten
  • Morten's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 10
Nej, det gør det ike, slet ikke når man tænker på at fartpiloten faktisk trykker din pedal ned for at accelerere, notér dig at pedalen faktisk "synker" når den gasser op. ;)
Sådan er fartpiloten på en Galant ihvertfald.

Celeste 1600 ST 1980
Galant VR4 1991
Carisma GDI auto 1999

Fart pilot.. 15 år 5 dage siden #24097

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Oki. Jamen sådan er den også på min Sigma.. Altså pedalen den synker ned selv om den ikke gasser op. Køre jeg op på 110 km/t og aktivere den så forsvinder den alligevel..

Om pedaalen går med den når man forøge farten på rettet har jeg ikke lagt mærke til, men giver da mening..

Det fede var automatgear og fart pilot er at hvis du kmmer til en bakke som er stejl så gear den selv ned og og acc. op til den fart du valgte og skifter så igen gear til et højere.. Det er fedt..

Eller hvis du bremser ned for og og trykker Resume så gear den også ned og sætter ordenlig fart på op til 110 lige ud.. Det fede ved den fart poliot er at den ikke svinger op og ned i km/t men holder sig lige plus minus 1-2 km/t også op af en stejl bakke..

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

Tror det er fordi 15 år 5 dage siden #24098

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Tror det er fordi fartpiloten reregerer elektronisk,derfor er den hurtiger en pedalelem der er kabelstyret

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.217 sekunder