Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Automatgear i galant 92

Automatgear i galant 92 15 år 3 uger siden #3780

  • Michael Steen Hansen
  • Michael Steen Hansen's profilbillede
Har lidt problemer med min gamle galant


Når man lige begynder at køre de første ca 15km skifter den slet ikke til højeste gear 2600rpm = 80km/t - det er så længe den er "kold"


Når så den blir varm og den skifter til sidste gear er det som om den begynder at "hugge" lidt i det. ca2000rpm=80km/t - det er når den bliver varm.


Er det så olie - filter - styrebox eller noget helt andet det er galt med???


Lige til sidst - når man så spænder campingvogn efter er der ingen huggen og gøren ved-der trækker den fint og jævnt


Håber der er nogen her der kan hjælpe med lidt gode råd


MVH Michael Hansen


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det kunne godt tyde på at det 15 år 2 uger siden #23945

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Det kunne godt tyde på at det er gearkassen der laver problemer, men det er jo svært at sige skift olien på gearkassen brug dexron ii kan være det kan hjælpe


<a href="www.lindemann.dk/">www.lindemann.dk/</a>


Men det kan ikke ude lukkes det er motoren der ikke trækker godt nok


Jeg ville prøve det med olie først


Hvis det er styrebokse problem så har jeg begge bokse


Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det er højst tænkeligt at det 15 år 2 uger siden #23946

  • gysse
  • gysse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 312
  • Modtagne TAK: 5
Det er højst tænkeligt at det er dit filter der skal skiftes, da olien først kan lave ordeneligt tryk når den er varm og tynd


men under alle omstændigheder skal du skifte filter når du skifter olie, begge dele skal fakstisk skiftes for hver 40.000km


Livet er for kort til fartbegrænsninger
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

der må ikke komme grå-t på 15 år 2 uger siden #23947

  • JA-Motorpleje
  • JA-Motorpleje's profilbillede
der må ikke komme grå-t på men der skal den her på www.ja-motorpleje.dk/produkter/drivlinebehandling/roed-aut.aspx


og olien er her www.ja-motorpleje.dk/produkter/drivlinebehandling/dexronii.aspx





Hilsen Andrè Kjøller


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Okay, vil lige sige at 14 år 11 måneder siden #23948

  • Michael Steen Hansen
  • Michael Steen Hansen's profilbillede
Okay, vil lige sige at syreboks nu er prøvet byttet, desværre uden held.... så videre til at skifte olie og filter.... skal så lige i det samme siges at bilen i alt fra ny kun har gået 75.000km nu - så den er helt sikkert ikke slidt op enu ............. Takker mange gange for de gode råd og idéer


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder