Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Galant V6 24V 1993 - Turbo projekt.

Galant V6 24V 1993 - Turbo projekt. 15 år 3 uger siden #3773

• KBKJ
  • KBKJ's profilbillede
Hej alle sammen.
jeg har en Galant V6 24V fra 1993 som jeg for 2 år begyndte at bygge turbo på.
Det har som i nok kan forstå taget sin tid, nok mere fordi jeg ikke selv er mekaniker, men har en sted far som er, og der har sit eget værksted så når tiden har været til det har jeg været ude og arbejde på den og er nu kommet til det punkt i projektet hvor det begynder at blive ret teknisk, og håber at der måske er nogle af jer som kan komme med nogle gode inputs, vi evt. kan tage med på vejen.
For at give en komplet forklaring af projektets gangs.
så startede vi med at hive motoren op.

Vi skiftede følgende dele i den.
- Smedet stempler.
- Nye stempel ringe
- Nye Plejlstangs lejer.
- Nye Pakninger over alt.
Vi samlede så alt igen og satte motoren tilbage i bilen.
Og på begyndte turbo samlingen.

Jeg fandt et KIT som passede til min motor kode. 6A12.
Da vi fik kittet fandt vi ud af at det var til modellen nyere end min. (97)
i den bil sidder motoren omvendt end på min egen, men jeg fik fat i en kammerat som
så ændrede alle rørføringer så vi nu har tuboren monteret foran på bilen også alle rør føringer fra turbo ned til intercooler også op i indsugnings manifolden.
Det betød at vi blev nød til at fjerne bilens blæsere til køleren da turboen nærmest sidder 1 cm fra køleren, vi fandt så en blæser fra en Toyota Starlet samt en anden som vi har monteret foran på køleren så de ny kan køle bilens køler ned så den ikke bliver for varm.
hvor der så sidder en ekstra dyssebro med 2 ekstra dysser i.
de 2 dysser styres af en computer enhed som skal monteres det nuværende lednings net så den kan styre det ekstra benzin alt efter RPM's på motoren.
( det mangler vi at installere)

i forrige uge var jeg ude og skulle gå bilen igennem for evt. fejl koder, så vi ved at motoren er sat til som den skal, vi udlæste fejlkoderne på den og fandt at banke føleren manglede at blive monteret, den satte vi så til og vi kom til det punkt hvor bilen nu ikke kommer med flere fejl koder, og skal til at gå til næste skridt.

PT. har jeg 1 fejl som jeg godt kunne bruge noget input på:
Når bilen startes så køre den fint i tomgang. når den enten bliver varm eller at man giver den nogle omdrejninger. så går den ikke ned til 1000 RPM's igen men tværtimod så begynder den at stige automatisk MEGET langsomt.. når den ryger op på 2k , 2.5 k så dropper den 500 RPM's men så går dem op igen. Så motoren står og køre op og ned i RPMS som om der er en grænse der bliver nået også dropper computeren den RPM'sne 500.
Eftersom vi har slettet alle fejl i computeren og den ikke kommer med nye fejl så har jeg følgende teorier og evt. muligheder jeg kan gøre men kunne som sagt godt tænke mig hvis der var nogle der havde nogle idéer ;)
Jeg har hørt man kan nulstile/indstille tomgangen på hvordan bilen køre ved at tage den ud på landevejen og køre med et næsten konstant tempo. også skulle computeren automatisk indstille sig selv. er det rigtigt? Og vil i mene det er en mulighed? eller har det overhovedet noget at sige ?

Det andet er jeg tror ikke turboen bygger tryg op da jeg på intet tidspunkt under test kørelsen føler et skub bag i når vi rammer de 2.5-3.5 RPM's men kan det godt skyldes at den ikke få den ekstra benzin eller skulle man kunne mærke en eller anden form ekstra power ;) ?
Det vi så mangler er at få sat den computer enhed på bilen som styre den ekstra benzin og det kommer til at ske her i slutningen af denne måned hvor jeg får en Teknisk Rådgiver ud der har styr på den slags ting eneste problem er jeg mangler et lednings Diagram over min bil, er der nogle der ved om det er muligt at få i det et sted ?
så det er lidt min bil historie kort fortalt ;) i er velkommen til at stille spørgsmål og jeg kan sagtens tage billeder af ting hvis i har brug for at se nogle ting visuelt ?
Hilsen
Kenneth Jensen

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant V6 24V 1993 - Turbo projekt. 15 år 3 uger siden #23920

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Ved desværre ikke det vilde til det du spørg om :-(

Men jeg ved at du kan få et ledningsdiagram til din bil igennem Mitsubishi :-)

Du kan ikke montere en Turbo uden at dene r blevet rullet først kan du? Jeg mener det er der man indstiller benzin tilførsel uder acc. osv :-)

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

Okay mange tak fordi du 15 år 3 uger siden #23921

• KBKJ
  • KBKJ's profilbillede
Okay mange tak fordi du kommenterede ;)

og tak for det ang mistubishi. jeg har ringet til dem i køge og de levere den til mig mange tak for hjælpen ;)

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med.

"Du kan ikke montere en Turbo uden at dene r blevet rullet først kan du? Jeg mener det er der man indstiller benzin tilførsel uder acc. osv"

Mener du før den har været på rulle felt ?

Benzin tilførelsen bliver styret af 2 ekstra dysser som er i en ekstra dyssebro der medfulgte det Turbo kit jeg købte til den. og i det tilhøre en computer enhed til man sætter til det nuværende ledningsnet som så måler på hvor mange RPM's bilen køre med og derefter tilføre det ekstra benzin i indsugnings manifolden.

Så er der lidt nyt omkring 15 år 2 uger siden #23922

• KBKJ
  • KBKJ's profilbillede
Så er der lidt nyt omkring bilen og projektet ;)

I lørdags fik vi endelig Turboen til at bygge tryk. Og nu har den en dejlig lyd ;)
og det skyldes simpelt at der var en utæthed i bagereste udstødnings manifold så det gjorde at den ikke fik nok luft ind til at bygge tryk op i tubinen.

Men det virker som sagt nu ;)

så nu er der kun 2 ting tilbage det med at tomgangen ikke går som den skal. Og det andet er så at der skal de 2 ekstra dysser på men det sker i denne weekend også er jeg nede og kun manglede den del med tomgangen, så hvis vi er lidt heldige så kan kan vi nok få plader på den i næste uge.

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder