Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Model betegenelse for Galant?

Model betegenelse for Galant? 15 år 1 måned siden #3763

• Jalle
  • Jalle's profilbillede
hej MK

Jeg var ved at bestille ny undervogen idag til min galant, sælgeren spørger så hvilken model den er.. trods han fik alle de dataer jeg har om bilen.

Galant 2,0 16 GTI Hatchback fra 8md 1991..

Han snakkede om noget med E nummere.. men kunne ikke forklare nærmere.. noget der er nogen af jer der kan hjælpe mig med?

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

her er lige et bette billede 15 år 1 måned siden #23849

• Jalle
  • Jalle's profilbillede
her er lige et bette billede af dyret

Vedhæftninger:

Stik ham dit stelnr 15 år 1 måned siden #23850

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Hvis du giver ham dit stelnr. så ved han præcis hvilken bil det er. Det E-nummer han snakker om er nemlig del af bilens stel nr.

Men kort fortalt er det E3<noget>, normalt omtales <noget> bare som 0 (altså nul). Men de forskellige udstyrsmodeller og varianter har diffentieres på det sidste ciffer. Man kunne også bare skrive E3*, men gennerelt bruges 0.

Det er også meget godt at vide hvis du skal søge efter ting til din bil på nettet.

Min Galant fra 2000 har EA0
Min Carisma fra 1998 har DA0
Min Colt fra 1990 havde C50

Vores "brødre" i Sverige har begået en ganske god side med info om Galant
<a href="www.mitsubishiclubsweden.se/mcs/modellinfo/galant.htm">www.mitsubishiclubsweden.se/mcs/modellinfo/galant.htm</a>

Her kan du læse at;

6 generation (1988-1993) har E30 <--- DIN BIL!
7 generation (1993-1996) har E50
8 generation (1996-2003) har EA0

Du kan læse mere om hvordan du afkoder et VIN nr.

<a href="en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number">en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number</a> (på engelsk)

Men giv ham dit stelnr. så er du helt sikker på at du får det rigtige, for så taster han det ind i deres reservedels program og så kan han se helt specifikke reservedels numre til din bil!

Re 15 år 1 måned siden #23851

• Jalle
  • Jalle's profilbillede
Takker mange gange kan læse ud fra stel nummeret at det er en E33.. jeg takker mange gange.. han spurgte ikke engang efter stelnummeret..

Men utroligt nok alle Reservedels pushere er ved at stoppe med dele til min model.. selv ved mitsu kan jeg ikke engang få nye panelkasser.. så smeden må selv igang med at fabrikere dem.. havde håbet på lidt mindre bøvl..

Vedhæftninger:

paneler kan godt skaffes nye 15 år 1 måned siden #23852

• rune1982
  • rune1982's profilbillede
paneler kan godt skaffes nye bare ikke i dk, jeg købte ny til min gamle galant for 2 års siden, og der sagde de danske forhandlere også det var håbløst.

Så jeg prøvede at tage kontakt til mitsubishi i Flensborg og der var det ikke noget problem at skaffe, men de kostede 600 euro, men de passede så også som en drøm.

men prøv at kontakte mitsu i Flensborg, de plejer være flinke til at hjælpe.

re 15 år 1 måned siden #23853

• Jalle
  • Jalle's profilbillede
600 Euro.. er det pr side? eller samlet.. nu er jeg desværre ikk nogen ferm fyr til tysk har aldrig haft det eller snakket det trods jeg bor i jylland

Vedhæftninger:
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder