Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: 3 udfordringer....

3 udfordringer.... 15 år 1 måned siden #3670

• petermedt
  • petermedt's profilbillede
Hej, jeg er ny i klubben men har ejet en mitsu i 4 år. Carisma 1,6 GLX fra 96.

Den har sgu egentlig klaret det godt med en defekt benzinpumpe som den største udgift.

1. problem: Den har tendens til at hænge lidt i bremserne foran, og jeg ejer ikke så stor teknisk indsigt om grunden. Jeg kan dog kun forestille mig at stemplet ikke kan trykkes tilbage af skiven efter en opbremsning, eller at det pga. noget jeg ikke kender til trykker lidt på belægningerne uden at jeg rører ved bremsen. Det er kun højre front. Skal man bare have kaliberen af og slibe let og smøre stemplet og så er den ged barberet?

2. Jeg har læst i en tidligere tråd at en anden oplevede mærkelige klinke klanke klunke lyde fra bagtøjet. umiddelbart efter jeg har taget et skarp sving kommer der en mærkelig lyd ligesom en fjeder der giver sig med et dunk. Nogengange kommer der flere dunkelyde efter et sving, men aldrig under kørsel ligeud. Det skulle måske skyldes stabilisatoren, men HVAD er det der er galt med den, skal den være knækket eller hvordan virker den?

3. Røret til påfyldning af benzin er utæt, så når tanken er over 2/3 fuld begynder den at lække lidt benzin. Nogen der ved hvor man kan få et nyt? Jeg tror ikke silikone kan gøre det ;-)

På forhånd tak, og tak for et MEGET oplysende forum!

VH Peter

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så vidt jeg ved, så får du en 15 år 1 måned siden #23565

• darupe
  • darupe's profilbillede
Så vidt jeg ved, så får du en ordentlig røvtur hvis en stabilisator er knækket. Det er normalt ikke muligt at tage 80 km/t sving på motorvejen, uden at bilen næsten vælter eller i hvert fald løfter sig ekstremt så man føler man næsten læner sig på sidedøren (højresving selvfølgelig). Jeg ved dog, at der sidder bøsninger, stabilisator bolte osv. bag i, og bøsningerne er jo gummi og kan godt blive dårlige med tiden. Jeg hælder dog mere til, at du skal prøve at kigge på dine stabilisator bolte og bærearme bag i. Det er selvfølgelig også en god idé lige at kigge på støddæmpere/fjedre.

Generelt er det bare svært at udpege fejlen, da der er så mange små ting der kan give de lyde. Det er derfor bedst at gå alting igennem, men start evt. med det jeg har foreslået. Stabilisator boltene bag i har et 90 graders buk hvor der også sidder noget gummi. Det er sådan noget du bør undersøge, da gummiet sørger for at metallet ikke hamrer mod hinanden og stabiliserer derfor ved samme lejlighed.

Hvad angår bremserne og røret, så må du lige vente til andre byder ind omkring dette.

Ok tak for svaret, jeg vil 15 år 1 måned siden #23566

• petermedt
  • petermedt's profilbillede
Ok tak for svaret, jeg vil prøve at finde en ledig lift så jeg rigtig kan komme til. Den har dog sjovt nok ikke givet lyd fra sig siden jeg skrev sidst ;-) Så nu er det lige tandremmen der skal skiftes først!

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder