Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: motorlampe lyser i carisma -97

motorlampe lyser i carisma -97 15 år 2 måneder siden #3608

• 's profilbillede
jeg er bosat i sverige og har präcis overtaget mine foräldres caisma 1,8 fra -97.
problemet med den er meget mystisk syntes jeg. når bilen er kold er der ingen problemer, når den så er blevet varm og jeg f.eks. körer på motorvejen giver det et lille ryk i bilen( tabt motorkraft i 1 sek. ) og så begynder motorlampen at lyse efter ca 5 sek. fortsätter jeg så med at köre er der ingen problemer, slukker jeg derimod bilen, går den godtnok igang, står i tomgang i 3-5 sek men dör så. den eneste måde at få den igang igen er så at enten vente til den har stået en times tid ELLLER give gas til 4-5000 rpm når den lige er gået igang, den "dör" godtnok ud igen og falder i omdrejninger men når oftest at komme igang igen inden den går helt ud.

slukker jeg derimod bilen INDEN den er helt varm kan jeg ikke starte den igen för efter flere timer.
jeg har haft et mitsubishi värksted til at sätte computeren på den men de kunne ikke rigtig se noget. de kunne se der var en fejl men ikke hvilken:( nogen der har prövet /hört om dette mysterie för?

håber at få en lösning på det for ellers er det en dejlig bil.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Der er desværre nogle 15 år 2 måneder siden #23339

• darupe
  • darupe's profilbillede
Der er desværre nogle irriterende problemer med Carisma'er. Jeg har f.eks. noget lignende med min 1.8 GLS '97, dog er det et mildere tilfælde end det du oplever. Mitsubishi værksteder kan kun finde ud af at skifte dele, de kan ikke sige hvilken del der egentlig laver fejlen. De fleste jeg har prøvet foreslår derfor som det første, at jeg bruger en stor sum penge på et nyt gasspjæld da de _tror_ det er der fejlen ligger. Det er dog også muligt, men jeg har valgt selv at kigge på det, gerne her i weekenden, hvor jeg så prøver at rense gasspjæld, tomgangsventilen (den bag i gasspjældet), luftmængdemåler, stelforbindelser, skifte benzinfilter og generelt prøve at kigge på de dele der kan forårsage problemer.

Selvom det lyder som om det er computeren der driller i din, så kan det sagtens skyldes en sensor der måler forkert. Det er derfor svært at sige hvad der er galt, især hvis den ikke giver en ordentlig fejlkode.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder