Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Problem med speederpedal i 1999 Galant

Problem med speederpedal i 1999 Galant 15 år 3 måneder siden #3582

• No-Faith
  • No-Faith's profilbillede
Hejsa, sikke en fin side, underligt jeg ikke har opdaget jer før nu, men jeg er nu den stolte ejer af min 2. Mitsubishi men som det er med mange brugte biler så har den et par fejl, har dog et problem med speederen jeg ikke helt kan regne ud hvad dælen går ud på.

Bilen det drejer sig om er en 1999 Mitsubishi Galant 2,5l V6 24v

Når man trykker på speederen helt i starten allerede når du ligger foden på den, så er det som om den "binder" altså som om der er et punkt hvor der er lidt modstand man skal trykke sig forbi og så køre den ellers fint ned derfra, nogen siger det er spjældet der skal skiftes, andre siger kablet, og helt tredje ville foreslå jeg kigger på og omkring selve speederen.

Men tro er jo noget man helst skal udøve i kirken om søndagen, så er der ikke nogen er jer der kan kaste noget lys på dette problem?

På forhånd mange tak for hjælpen. :thumbsup:

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

. 15 år 3 måneder siden #23273

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
prøv og ta røret af til luftfilteret oppe ved gasspjældet og se om spjældhuset er sodet. Du kan prøve og vippe spjældet med håden og se om det stadig går stramt, for ellers kan der jo osse være noget med kablet.

Som jeg skrev på BG så vil 15 år 3 måneder siden #23272

• Billen
  • Billen's profilbillede
Som jeg skrev på BG så vil jeg tro :jul: at du har samme problem som jeg med at det er selve pedalen som sætter sig fast, fordi når min pedal laver samme nummer med at sidde fast så kan jeg uden problemer vippe gasspjældet hvis jeg åbner klappen og vipper det men fingerne, og kan også mærke at selve stålwiren i gaskablet kan flyttes frem og tilbage uden modstand.

/Billen

Jeg takker for svarene, ja 15 år 3 måneder siden #23271

• No-Faith
Jeg takker for svarene, ja jeg blev jo anbefalet at joine herinde og spørge så det har jeg jo gjort. :) det var måske dig der foreslog det?

Sammen med BG tråden så tror jeg at jeg har noget at gå ud fra, så må jeg bare igang og prøve at se "whats what", jeg melder tilbage herinde med det endelige resultat så andre muligvis kan få glæde af det.

Jeps mig der skrev til dig på 15 år 3 måneder siden #23270

• Billen
  • Billen's profilbillede
Jeps mig der skrev til dig på BG om denne side :drinking:

Problemet er ikke løst endnu, 15 år 3 måneder siden #23274

• No-Faith
Problemet er ikke løst endnu, men jeg har en god ide om det.

Har været ude og "lege" med det, og det viser sig i hvertfald at det ikke er pedalen der fejler noget, hvis jeg hiver i kablet med fingrene ude i motorrummet så kan man nærmest sådan en metallisk "klik-lyd" der kommer fra hvad jeg tror er spjældhuset, så tror ikke bare den skal renses for sod?

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder