Ang: Din Sigma har den som sådan ikke nogen børne sygdomme, men det lyder ikke af meget den har kørt ifolrhold til den er en Rejse vogn og fra 91..
Du kan/sskal være opmærksom på at hvis de evt. har spolet på km så kan din triptæller godt risikere at drille når den skal nulstille så det ville jeg nok lige prøve en del tryk og se om den nul stiller eller ej..
Ellers har de 1 børnsygdom og det er deres servo rør som løber ude foran køleren som bliver utæt med tiden, og så evt. rust..
En god ting er at holde øje med abs almpe og brmeser og udstødning..
Her i Danmark har de ikke så mange ting til en Sigma og det giver et resultat på en masse penge i resserveldel og jeg taler af erfaring..
En. kat koster 9000kr ca. Et forrør koster 9000kr ca. alt uden montage. Den bagpote vil koste 4500kr uden montage osv. Det er en dyr bil og du skal være forberedt på den ikke vil være billig at holde kørende, men når den ddkøre den godt og den skal normalt ikke så tit på værksted, men tilgengæld skal man næsten tag et lån hvis du skal have lavet den..
Skift af alle 6 tænderør koster 3000kr.. Sidespejl 5000kr med montage.. Den er belastende at skifte pære på pga. div. dunke med sprinkler væske til lygte vasker,
Det jeg prøver at sige er at du skal tænke dig om for du får meget bil for pengene, men mange bukker under når regingerne kommer ved veligeholdse, men køber du alligevel bilen får du køre glæde af den anden verden og luxus bil..
Rust er som amnage andre biler en god ting at kigge efter, Hvordan lyder den i Gear kasse (husk på prisen hvis det skal laves) Tomgang..
Ellers er det bare at nyde bilen fuldt ud.... Det er en ikke en hurtig bil selv om det er en 3.0 v6 12v, det er en flyder bil..
Forsikring:
Forsikring ser det som en Special bil og kræver du mindst har 3 forsikringer og er du ung uden nogle års erfaring med biler af den motor størrelse så skal du regne med ansvar på måske 20.000kr og med kasko måske 36.000kr Det er blot de oplysninger min bror på 31 fik da han også ville have en sådan bil, som ny bilist.
Det skal så siges det var en 24v med 207hk han hørte sig på, ved ikke hvad prisen er på en 12 da den kun har 177hk..
Det var lidt info fra en mand som går meget op i Sigma..