Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: indkøb af sigma

indkøb af sigma 15 år 3 måneder siden #3520

• 's profilbillede
går og overvejer at købe en sigma fra 91 der har gået under 100000 km fra tyskland
er der noget specielt man skal kigge efter får selvfølgelig skiftet tandrem og alle væsker på motoren.
motoren er en 12 vent.
Henrik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej Henrik. 15 år 3 måneder siden #23143

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Ang: Din Sigma har den som sådan ikke nogen børne sygdomme, men det lyder ikke af meget den har kørt ifolrhold til den er en Rejse vogn og fra 91..

Du kan/sskal være opmærksom på at hvis de evt. har spolet på km så kan din triptæller godt risikere at drille når den skal nulstille så det ville jeg nok lige prøve en del tryk og se om den nul stiller eller ej..

Ellers har de 1 børnsygdom og det er deres servo rør som løber ude foran køleren som bliver utæt med tiden, og så evt. rust..

En god ting er at holde øje med abs almpe og brmeser og udstødning..

Her i Danmark har de ikke så mange ting til en Sigma og det giver et resultat på en masse penge i resserveldel og jeg taler af erfaring..

En. kat koster 9000kr ca. Et forrør koster 9000kr ca. alt uden montage. Den bagpote vil koste 4500kr uden montage osv. Det er en dyr bil og du skal være forberedt på den ikke vil være billig at holde kørende, men når den ddkøre den godt og den skal normalt ikke så tit på værksted, men tilgengæld skal man næsten tag et lån hvis du skal have lavet den..

Skift af alle 6 tænderør koster 3000kr.. Sidespejl 5000kr med montage.. Den er belastende at skifte pære på pga. div. dunke med sprinkler væske til lygte vasker,

Det jeg prøver at sige er at du skal tænke dig om for du får meget bil for pengene, men mange bukker under når regingerne kommer ved veligeholdse, men køber du alligevel bilen får du køre glæde af den anden verden og luxus bil..

Rust er som amnage andre biler en god ting at kigge efter, Hvordan lyder den i Gear kasse (husk på prisen hvis det skal laves) Tomgang..

Ellers er det bare at nyde bilen fuldt ud.... Det er en ikke en hurtig bil selv om det er en 3.0 v6 12v, det er en flyder bil..

Forsikring:

Forsikring ser det som en Special bil og kræver du mindst har 3 forsikringer og er du ung uden nogle års erfaring med biler af den motor størrelse så skal du regne med ansvar på måske 20.000kr og med kasko måske 36.000kr Det er blot de oplysninger min bror på 31 fik da han også ville have en sådan bil, som ny bilist.

Det skal så siges det var en 24v med 207hk han hørte sig på, ved ikke hvad prisen er på en 12 da den kun har 177hk..

Det var lidt info fra en mand som går meget op i Sigma..

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

indkøb af sigma 15 år 3 måneder siden #23144

tak for de gode råd og ja jeg er stadig interreseret i bilen

"sigma" Det var så lidt. 15 år 3 måneder siden #23145

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Jeg håber at du tager den med på træf så er lidt flere i Sigma´er :-) Det er jo en lækker bil...

Hilsen Tommy

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

Sigma stationcar 15 år 3 måneder siden #23146

hvad med stationcaren er der noget specielt man skal kigge efter har hørt at den er bygget i australien.

Henrik

har lige talt med mit 15 år 2 måneder siden #23147

har lige talt med mit forsikringsselskab om forsikring på en 12 v sigma og den lyder på kr 5300 uden selvrisiko og er en ansvar det er 300 billigere for min galant 1,8 le som også har ansvar.

Er lige blevet elite for 2 måneder siden.

P.S Jeg bruger codan

Henrik Lundbirk

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder