Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma varme problem...

Utæt 15 år 4 måneder siden #22867

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Hvis det ikke hjælper at skifte termostaten, så er den muligvis utæt et sted. Min kærestes bil kunne heller ikke varme og det viste sig at det var røret fra vandpumpen der var blevet bukket lidt og med tiden var blevet utæt. Det kan være svært at se om den er utæt når det er så vådt for tiden..

Men pas på for motoren kan blive for varm og køre i smadder..

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej Igen, En lille update 15 år 4 måneder siden #22868

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Hej Igen,

En lille update ang. mit tidligere problem. :-)

Jeg har nu skiftet Termostaten, det hjalp faktisk ikke særlig
meget, men så er den da skiftet.. :-)
Jeg knækkede i samme operation den føler der skal vise hvor
varm motoren er (den på termostat huset) øv, ringede så til mitsubishi i morges, de ville ca have 450,- for sådan en fætter, hmm fattede ikke den skulle være så dyr, så jeg ringede til Autobremsen i rødovre, de havde en til 105,- incl
moms. ??? så den er også skiftet nu, men havde intet med mit problem at gøre.
Her er så løsningen på mit problem:
Oppe i væggen ind til kabinen sidder to slanger der går ind i kabinen, en indgang og udgang til varmeappratet, vi pillede begge slanger af, og satte en vandslange til udgangen(den slange der sidder til venstre, når man kigger fra motor rummet) og spulede det hele godt igennem(der kom en del sort slam ud) satte slangerne på igen, fyldte kølervæske på, da der jo røg en del væske ud da vi tog slangerne af, og milde himmel en forskel der er, man brænder jo næsten nallerne nu.. :-)

Mere hvis der er andre, der kunne have samme problem..

/Henning

Henning:-) 15 år 4 måneder siden #22869

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Det var sku godt at på feedbak på det problem du havde. Så ikke dit problem før nu, men jeg gjorte det samme med min peugeot 605 og så virked det igen.

Godt det virker igen, så er det næsten som at have en ny ik? griner.

Have et godt nytår og pas på fingerne ellers får du ikke fornøjelsen af at brænde fingerne på varmen i din bil nu når det lige er blevet lavet hi hi.

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

Det er godt du fik løst dit 15 år 4 måneder siden #22870

• darupe
  • darupe's profilbillede
Det er godt du fik løst dit problem og jeg vil også give dig ret i, at Mitsubishi's pris på den lille temperaturføler er ekstrem. Jeg købte selv en ny hos T-Hansen for 69 kr. som virker uden problemer. Hvis andre finder på at købe den hos T-Hansen, så skal I ind under 1,6 da de ikke viser den under 1,8.

Hej Igen, Ja, træerne vokser 15 år 3 måneder siden #22871

• Gæst
  • Gæst's profilbillede

Hej Igen,

Ja, træerne vokser ikke ind i himlen, det virkede i tre dage, så var den varme overstået, nu er jeg over i lunken luft, jeg tror jeg prøver at skifte varmelegemet.

Er der evt. nogen der ved hvor sådan et kan købes henne, det skal passe til en Carisma/GDI fra 98..?

Mvh
Henning

Varme/blæser 15 år 3 måneder siden #22872

• Linda
  • Linda's profilbillede
Hej.

Sidder og kæmpegoogler for, at finde en gør-det selv-løsning, på mit poblem med blæser (-og dermed varme) i min Mitsubishi Carisma 1,9 GDI.
Blæseren har, gennem de siste par måneder, senere og senere, villet aktivere. Fra start af bil, til blæseren begynder, er der gradvist gået længere og længere tid, og nu er den ikke begyndt, at blæse, selv efter 1 halv times motoropvarmning.
En lille kuriøsitet, -som sikkert beror på det alm. kendte fænomen, at Carisma'erne "flipper"i elektronikken(?)- er, at jeg, mens blæseren tiltagende ikke har villet aktivere, ofte har "tirret" den igang ved, at "jam'e" med el-bagrudekontakten, da jeg erfarede, at blæseren ofte pludselig gik igang, når jeg aktiverede el-bagruden...
Nu-vel: i bibelen, der følger bilen står, at læse, at et filter, der renser luften i kabinen, evt. bør skiftes, hvilket indikeres med "A/P" i displayet. -dette selvfølgelig efterfulgt af en formaning om, at dette bør gøres af et autoriseret Mitsubishi-værksted.
Med al respekt for nutidens reservedelsudskiftere, på div. autoriserede værksteder -tidligere kaldet mekanikere- så håber jeg, at kunne skifte/rense balladen selv.
Har nogen erfaring med ovenstående?

Vh. Linda.
Tid til at oprette siden: 0.200 sekunder