Hey, vil bare spørge hvad der skal til for at min øse kører rent igen. Reparere eller renovere gearkassen ?
Samt hvor? kender i et godt værksted "tæt" på århus der kan undersøge eller fikse det?
Bilen:
Galant 2,0 16v fra 1997.
Stelnummer JMBSNEA2AVZ00****
Kørt 206000km .
Fik skiftet tandrem i sommers hos mitsu i flensborg, de sagde det samme som motor depotet viby at der var en eller anden ting i gearkassen den skulle skiftes.
Viby siger 18kilo (mener det var for ny renoveret gearkasse)
Flensborg vil renovere for 1200 euro
Tror jeg skal have ny gearkasse eller renoveret den. Men kan se nogen af jer skriver noget om en stepmotor & lambdasonden.. aner ik hvad det er. kunne være rart at slippe "billigt"/ billigst.
Selve fejlen har været undervejs længe "lydmæssigt" det er meget tydligt når jeg slipper koblingen at den laver raslelyde i de lavere omdrejninger, disse er blevet kraftigere med tiden og nu vil den ikke altid tage fat når jeg kører op ad bakke eller "giver lidt mere gas".
Så jeg må til at få det fikset
Hvad er jeres bud?
Forresten så købte jeg bilen hos mitsu i holstebro og gjorde dem opmærksom på lyden 1 år efter men de sagde de intet kunne høre, har tænkt lidt på de 2 års "reklmationsret" man jo har og i og med jeg var der inden for de første 2 år og påpege fejlen som jeg må have været der fra købs dato ,,, nå bare en tanke.
MVH Daniel,