Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Ny gearkasse? Galant 97

Ny gearkasse? Galant 97 15 år 5 måneder siden #3440

• Daniel
  • Daniel's profilbillede
Hey, vil bare spørge hvad der skal til for at min øse kører rent igen. Reparere eller renovere gearkassen ?

Samt hvor? kender i et godt værksted "tæt" på århus der kan undersøge eller fikse det?

Bilen:
Galant 2,0 16v fra 1997.
Stelnummer JMBSNEA2AVZ00****
Kørt 206000km .

Fik skiftet tandrem i sommers hos mitsu i flensborg, de sagde det samme som motor depotet viby at der var en eller anden ting i gearkassen den skulle skiftes.

Viby siger 18kilo (mener det var for ny renoveret gearkasse)

Flensborg vil renovere for 1200 euro

Tror jeg skal have ny gearkasse eller renoveret den. Men kan se nogen af jer skriver noget om en stepmotor & lambdasonden.. aner ik hvad det er. kunne være rart at slippe "billigt"/ billigst.

Selve fejlen har været undervejs længe "lydmæssigt" det er meget tydligt når jeg slipper koblingen at den laver raslelyde i de lavere omdrejninger, disse er blevet kraftigere med tiden og nu vil den ikke altid tage fat når jeg kører op ad bakke eller "giver lidt mere gas".

Så jeg må til at få det fikset ;)

Hvad er jeres bud?

Forresten så købte jeg bilen hos mitsu i holstebro og gjorde dem opmærksom på lyden 1 år efter men de sagde de intet kunne høre, har tænkt lidt på de 2 års "reklmationsret" man jo har og i og med jeg var der inden for de første 2 år og påpege fejlen som jeg må have været der fra købs dato ,,, nå bare en tanke.

MVH Daniel,

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej . jeg er sikker på at det 15 år 4 måneder siden #22767

Hej . jeg er sikker på at det er din kobling der er slidt op , du jo skriver at der er en "rasle" lyd når du kobler ud ,og det er dit udrykker leje der larmer lidt (det er en velkendt fejl på den årgang ) så efter min mening er det kun en ny kobling , og ikke en gearkasse renovering .

galant 2,0 16v 1998. Min 15 år 4 måneder siden #22768

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
galant 2,0 16v 1998.
Min gearkasse har nøjeagtig samme problem, med støjen gennem længre tid og til sidst kunne ikke tage fat i kobling..

Jeg har taget gearkassen af få at finde problem. Det er trækakslet som har for meget spil inde i gearne/huset., samt et pakning og en fjedre der er blevet mast ud. p.g.a er der løbet olie ind på kobling.

Det lyder som et koblings 15 år 4 måneder siden #22769

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det lyder som et koblings problem,og ikke et gearkasse haveri,ny kobling så kører den igen

Stepmotor og lambdasonde er noget med et motorproblem

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Prøv at læse forfra før du 15 år 4 måneder siden #22770

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
<span style="color: #ff0000"><span style="text-decoration: line-through">Prøv at læse forfra før du udtaler dig, smarte!! hvis ikke det hjælper, så prøv det 3 gange.. ellers skal jeg sige at det skal ses den pakning og fjedre der er blevet mast ud.

<span style="font-size: 18px"><span style="color: #ff0000">******************EDIT BY BILLEN**************************

<span style="font-size: 18px"><span style="color: #ff0000">Snak / skriv pænt, ellers vil dine indlæg blive slettet!

<span style="font-size: 18px"><span style="color: #ff0000">Mvh.

<span style="font-size: 18px"><span style="color: #ff0000">Billen

Syntes lige du selv skal læse 15 år 4 måneder siden #22771

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Syntes lige du selv skal læse hvad det er han skriver om og hvis ikke du kan skrive ordentligt så skal jeg sørge for dine indlæg bliver fjernet , den tone du bruger kan du bruge der hjemme

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.207 sekunder