Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Skifte turboladere, fra standard til VTG

Skifte turboladere, fra standard til VTG 15 år 5 måneder siden #3428

• DangerDane
  • DangerDane's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hejsa rødder og rødinder :P

Går lidt og pudsler med tanken om at slå kløerne i sådan en Mitsubishi Galant VR4 Gen 8, eller Legnum som den også kaldes. Men så var det jeg tænkte, kræver det noget vildt og blodigt, hvis at man fx skiftede deres 2 små coladåser ud med en lidt større model og evt med VTG (Variable Turbo Geometry) for at tage noget at det lag der måske ville komme ved at opgraderer til en lidt større model?

Og det der Variabel turbo geometri, er det noget der kræver noget extra software eller en eller anden form for elektronisk styring. Eller kører det rent mekanisk med at bladene selv ændrer vinkel alt efter hvad ladetryk og udstødsningtryk man ligger på dem?

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tror sagten du kan opgradere 15 år 5 måneder siden #22716

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Tror sagten du kan opgradere den med større turboer, du skal bare have den rullet så du kan se om den for benzin nok til de større turboer, det er meget vigtigtat den for føde nok

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Yea den er jeg helt med på, 15 år 5 måneder siden #22717

• DangerDane
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Yea den er jeg helt med på, og hvis den ikke gør det skal den sandsynligvis remappes og/eller injectorerne skal opgraderes eller suplementeres.

Men hvad med det med Variabel turbo geometri?, Er det noget turboerne selv styrer rent mekanisk via udstødningstrykket eller skal der noget software styring på?. Ved nemlig kun at det er noget med at vinklen på turbinebladene kan skiftes og har ikke kunne finde noget konkret på hvordan det foregår. Men mistænker det er noget rent mekanisk der gør at bladene ændrer vinkel og derved kan være med til at reducere turbolag.

.. 15 år 5 måneder siden #22718

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Jeg er ret sikker på at du skal bruge en form for styreenhed for at kunne styre en turbo men variabel geometri. Hvis det var mig ville jeg nok hellere gå efter den "gamle" type turbo da det er MEGET nemmere at styre.

Mener bare at have læst at de 15 år 5 måneder siden #22719

• DangerDane
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Mener bare at have læst at de variable kører på et rent mekanisk system?. Problemet med de gamle er jo bare at man får lag og mere lag joh større man gør dem, mens at de variable gør det lag noget mindre ved at kunne variaerer deres skovlblade.

Ikke at jeg har nogen ide om hvor små turboer der sidder på sådan en legnum i forvejen, for hvis de allerede giver boost næsten fra tomgang af så kan man vidst godt trække den til 2000-2500 RPM med en anden turbo. Er trods alt ret sjælden man hænger så langt nede i skalaen.

det kan være både elektronisk 15 år 3 måneder siden #22715

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
det kan være både elektronisk og mekanisk jeg har set en del mekaniske hvor det bare er et extra sæt turbine blade der sidder yderst som drejer en smile
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder