Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

 jeg er også ejer af en GDI 13 år 10 måneder siden #22621

  • carlos21
  • carlos21's profilbillede
<div class="content" jquery1307517436209="84">


jeg er også ejer af en GDI men har det med ikke at starte nogle gange og så går den bare død selvom man køre. så kan man lige vente et par timer og så virker den igen. og det fatter jeg bare ikke noget af!!
og de yderste tænderør i venstre og højre del, kommer der olie ned til hvordan aner jeg ikke, og er på bare bund. har kun haft bilen i et år men følger at min gamle kadett 1.4i havde mere træk kraft. min tomgang er sådan set okay der er ikke det helt store. men de andre problemer forstår jeg slet ikke, håber der er en her inde der kan hjælpe mig


</div>
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

 jeg er også ejer af en GDI 13 år 10 måneder siden #22622

  • carlos21
  • carlos21's profilbillede
<div class="content" jquery1307517436209="84">


jeg er også ejer af en GDI men har det med ikke at starte nogle gange og så går den bare død selvom man køre. så kan man lige vente et par timer og så virker den igen. og det fatter jeg bare ikke noget af!!
og de yderste tænderør i venstre og højre del, kommer der olie ned til hvordan aner jeg ikke, og er på bare bund. har kun haft bilen i et år men følger at min gamle kadett 1.4i havde mere træk kraft. min tomgang er sådan set okay der er ikke det helt store. men de andre problemer forstår jeg slet ikke, håber der er en her inde der kan hjælpe mig


</div>
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

 Hej alleJeg har samme 13 år 10 måneder siden #22616

  • Oddmonster
  • Oddmonster's profilbillede
Hej alle


Jeg har samme problem som de fleste af jer, og da jeg er super fattig har jeg ledt med lys og lygte efter en løsning jeg har råd til, og Ja, jeg tror jeg har lidt dårlige nyheder - Har brugt mange måneder på at kontakte specialiserede Mitsubishi mekanikere, ja jeg har selv kontaktet pensionerede mekanikere som jeg fik at vide var autoriteter inden for Mitsubishi GDI, og ALLE siger - Karbonblasting("Den skal ha' en gang med nødderene" som en sagde). Pris - 6000-14.000. En ældre mekaniker fortalte at det er meget vigtigt at ham der laver blastningen ved hvad han laver, da problemet ellers let kan genopstå (det er ikke bare et job for lærlingen.) Det med at det er gasspjældet er meget sjældent rigtigt.


Et par mekanikere sagde at man muligvis kan rense indsugningsmanifold og gasspjæld og alt det der for ca. 2000 kr, men der ville absolut ingen garanti være for at det ville hjælpe overhovedet.





Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

 Når du siger går død mens du 13 år 10 måneder siden #22623

  • Oddmonster
  • Oddmonster's profilbillede
Når du siger går død mens du kører, er det så når du holder koblingen nede ved f.eks afkørsel fra motorvej? Eller er det mens du kører normalt den går død?





Har fundet det her som måske kan løse nogens problemer(dem der selv kan lidt med værktøj) -


<a href="www.mitsubishi-forums.com/t48773-solutio...ne-idle-problems.htm">www.mitsubishi-forums.com/t48773-solutio...ne-idle-problems.htm</a>





<span class="Apple-style-span" style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: Verdana, Tahoma, Arial, 'Trebuchet MS', sans-serif, Georgia, Courier, 'Times New Roman', serif; line-height: 19px; -webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; ">"Hi all!

Way back I asked for help regarding idle problems/engine failure on my 4G93 engine ( <a href="www.mitsubishi-forums.com/t39802-pics-vi...ottle-body-issue.htm" target="_blank" style="color: rgb(111, 111, 111); font-weight: bold; ">www.mitsubishi-forums.com/t39802-pi...-body-issue.htm</a> ).

I've since solved it - twice!

The second time I made this "how-to" video: <a href="www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA" target="_blank" id="link_1307548036563_6" style="color: rgb(111, 111, 111); font-weight: bold; ">www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA</a>

The symptoms usually start with idle problems on a cold engine, the car is "kangarooing". If you have an automatic transmission the engine might stall at red lights and what not.

The problem then escalates and the erratic reving goes all over the RPM and finally the engine goes to safety mode.

In my case (and a most others I've found on the Internet) this is due to the throttle body not working correctly. The general advise is to replace it for a refurbished one. But why not fix it yourself? It takes about the same time and cost is but a dash of glue!

I've found that the problem is due to an permanent magnet coming loose from the internals of the electromagnet-motor, that drives the shaft inside the throttle body. This is really hard (or straight out impossible) to see if the electromagnet-motor is not taken apart, since the permanent magnet sticks to the shaft even if the glue has come loose.

The first time I fixed this I used 5 minute epoxy resin, alas that can't cope with the temperatures in the long run so the magnet came loose again after "only" 10.000 km (6.200 miles).

Hope this helps!

Oh, it's a far safer bet to contact me via the comments field on YouTube since I don't "hang" here (unless I find a new problem to solve). And there's no point asking me about other issues since this is my first car repair...

With best regards,
/Tobbe in Sweden (where it's time for studded tires - again)."


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Svar 13 år 10 måneder siden #22624

  • darupe
  • darupe's profilbillede
carlos21 skrev:


<div class="content" jquery1307517436209="84">


jeg er også ejer af en GDI men har det med ikke at starte nogle gange og så går den bare død selvom man køre. så kan man lige vente et par timer og så virker den igen. og det fatter jeg bare ikke noget af!!
og de yderste tænderør i venstre og højre del, kommer der olie ned til hvordan aner jeg ikke, og er på bare bund. har kun haft bilen i et år men følger at min gamle kadett 1.4i havde mere træk kraft. min tomgang er sådan set okay der er ikke det helt store. men de andre problemer forstår jeg slet ikke, håber der er en her inde der kan hjælpe mig


</div>


--


Hvis temperaturnålen ved speedometeret står ca. i midten når den går ud, så vil jeg anbefale at du skifter din ECU temperaturføler til kølevæsken. Den koster ca. 250-300 kr. hos mekonomen og er nem at skifte (kan gøres af alle). Jeg kan lige tage et billede i morgen, så du kan se hvor den sidder.


Det med olie ved tændrørene skal du ikke tage dig af, medmindre der er en hel sø. Hvis der er det, så lyder det meget mærkeligt.


Sidst er der det med trækkraft: Løsningen ser ud til at være en ny MAF sensor. Den koster ekstremt meget hos Mitsubishi, men den kan skaffes fra Tyskland for ca. 1600 kr. så vidt jeg husker. Vent dog lige og se til du har skiftet temperaturføler, da selv den udskiftning vil give dig mere trækkraft samt bedre benzinøkonomi. Det er dog muligt at bilen slukker pga. lambda sonden, men eftersom du siger den ikke altid kan starte, så vil jeg skyde på temperaturføleren da lambda sonden ikke bruges når bilen er kold.


PS: Der sidder 2 temperaturfølere - en til speedometeret og en til computeren. Det er den til computeren der typisk bliver upræcis.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Falder i tomgang når den er varm 13 år 10 måneder siden #22625

  • Jensen2day
  • Jensen2day's profilbillede
Hej





Jeg har en carisma GDI fra 98, som jeg har prøvet en masse ved. Bl.a. haft indsugningsmanifolen af og gjort ren, spjælhuset er gjort rent og alle slanger...


Den er ligeledes blevet reset...


Når den bliver varm falder den i omdrejninger, ned til 300 - 400 og advarselslampen lyser, den stiger igen og lampen slukker, sådan bliver den ved...


Er der en som har en ide til hvad det kan være??????


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.244 sekunder