Heey......
Jeg er spritnyt medlem og kunne godt bruge et råd......eller 2. Jeg har smug-kigget lidt på Jeres side tidligere, og ved at der sidder nogle kniv-skarpe hoveder derude

Min galant fra '94, 2,0 V6 24v, kan ikke tage mere end 2000 rpm. hvis jeg træder klampen i kælderen, af een gang. Til gengæld kan jeg 'lirke' den op, hvis jeg træder stille og roligt på speederen. Den har gået 290xxx km. Den starter fint, køre fint i tomgang.....der er ingen lamper, der lyser i panelet. Der var intet forvarsel, det kom pludselig under en acceleration på landevejen... Inden problemet opstod, fik jeg skiftet tandrem, olie+filter, luftfilter. Alle dele originale, dog var det en special olie, der skulle mindske ventil-tikken. + en lille dunk, med noget tilsætning til olien...... Tikkeriet stoppede, så det må have virket.
Det er et halvt år siden, jeg blev sgu led og ked af det. Så pladerne blev pillet af, og jeg måtte købe anden brugt bil. Savner godt nok at køre i den, så nu VIL jeg have den på gaden igen. Den bliver startet 2-4 gange om måneden, og triller lidt frem og tilbage i indkørslen, aht. bremserne.
Den nemme og dyre løsning, er s'følgelig at få tranporteret galant'en på værksted og få sat pc til diagnose-stikket..... Det vil jeg prøve at undgå i første omgang......
Ting jeg har prøvet, uden effekt på problemet:
Nyt batteri.
Ny styrebox.
Ny power-unit.
Blæst/renset brændstofsystemet.
Tjekket alle sikringer/relæ'er.
Prøvet at nul-stille systemet. ( afmonteret både + og - fra batteriet)
Alle stik/ledninger/samlinger efterset i motorrum.
Kom frisk med et bud..... god weekend til Jer. Kør forsigtigt.
Mvh. Chr.