Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvorfor kan min galant 2,0 V6 24v ikke accelerer??

Hvorfor kan min galant 2,0 V6 24v ikke accelerer?? 15 år 9 måneder siden #3342

• 's profilbillede
Heey......
Jeg er spritnyt medlem og kunne godt bruge et råd......eller 2. Jeg har smug-kigget lidt på Jeres side tidligere, og ved at der sidder nogle kniv-skarpe hoveder derude ;-)
Min galant fra '94, 2,0 V6 24v, kan ikke tage mere end 2000 rpm. hvis jeg træder klampen i kælderen, af een gang. Til gengæld kan jeg 'lirke' den op, hvis jeg træder stille og roligt på speederen. Den har gået 290xxx km. Den starter fint, køre fint i tomgang.....der er ingen lamper, der lyser i panelet. Der var intet forvarsel, det kom pludselig under en acceleration på landevejen... Inden problemet opstod, fik jeg skiftet tandrem, olie+filter, luftfilter. Alle dele originale, dog var det en special olie, der skulle mindske ventil-tikken. + en lille dunk, med noget tilsætning til olien...... Tikkeriet stoppede, så det må have virket.
Det er et halvt år siden, jeg blev sgu led og ked af det. Så pladerne blev pillet af, og jeg måtte købe anden brugt bil. Savner godt nok at køre i den, så nu VIL jeg have den på gaden igen. Den bliver startet 2-4 gange om måneden, og triller lidt frem og tilbage i indkørslen, aht. bremserne.
Den nemme og dyre løsning, er s'følgelig at få tranporteret galant'en på værksted og få sat pc til diagnose-stikket..... Det vil jeg prøve at undgå i første omgang......

Ting jeg har prøvet, uden effekt på problemet:
Nyt batteri.
Ny styrebox.
Ny power-unit.
Blæst/renset brændstofsystemet.
Tjekket alle sikringer/relæ'er.
Prøvet at nul-stille systemet. ( afmonteret både + og - fra batteriet)
Alle stik/ledninger/samlinger efterset i motorrum.

Kom frisk med et bud..... god weekend til Jer. Kør forsigtigt.
Mvh. Chr.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tror det er udstødningen der 15 år 9 måneder siden #22101

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Tror det er udstødningen der er faldet sammen indeni, Nully har været ude for det samme. Du kunne jo prøve at starte med at pille bagpotten af og så se om det forsvinder.

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

G'morgen...... Det lyder 15 år 9 måneder siden #22102

• mikkel07
  • mikkel07's profilbillede
G'morgen...... Det lyder vildt, hvis der ikke skal mere til. Jeg vil prøve en af de nærmeste dage, jeg ligger p.t med dårlig ryg. Men foreløbig tak for svaret, jeg vender tilbage. Mvh. Chr.

cat er også et yndet problem 15 år 9 måneder siden #22103

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
cat er også et yndet problem hvad det angår så prøv at løsne udstødningen før catelysatoren den ligner en potte og sidder som den forreste ellers løsne manifolden bare for at prøve. hvis det er din nul stilling kan du prøve at tage minus af og sætte den på plus 10 sek på og 10 af dette gentages 3 gange og vognen startes uden gas givning til dens blæser har aktiverets 4 gange, vognen slukkes , startes og testkøres. held og lykke.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.215 sekunder