Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Motor Colt 1.3 -> 1.6

Motor Colt 1.3 -> 1.6 16 år 2 måneder siden #3130

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Hejsa Folkens

Skal lige bruge lidt assistance

Hvis man skal smide en 1.6 motor (4G92) over i en 1.3 (4G13) Colt, hvad skal der så flyttes med over.

Kan selv regne ud at det nok er nemmest at flytte gearkasse med over, da den nok ikke er til at bolte på den "nye" motor. Passer trækaksler fra 1.3'eren i gearkassen fra en 1.6'er?
Og der er nogen der ved om kobling+gearvælger kan genbruges fra 1.3'eren?
Motorstyringen giver også lidt sig selv, at den skal med over.

Men hvad med ledningsnet - er det nødvendigt at skifte?

Er klar over at det ikke er til at få synet, men er et helt andet problem... Tager vi til den tid.

Håber I kan hjælpe lidt, og at der forhåbentlig er nogen der har gjort det før....
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Puha 16 år 2 måneder siden #21252

Jeg vil håbe du har mange vinter aftener til og lave det i hehe

jeg ville tro at du skal bruge alt hvad du kan få fra en 1.6, altså gearkasse, motor, ledningsnet, luftmassemåler, trækaksler osv osv for at det kan lade sig gøøre, men er sku ikke sikker på om ledningsnettet skal skilles ad for og kunne blive "splejset" sammen med det fra en 1.3 men det er da værd og prøve... :D

Glæder mig til og se hvordan det kommer til og gå :D

Motor Colt 1.3 -> 1.6 16 år 2 måneder siden #21253

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Du skal være opmærksom på, om din har hydraulisk kobling, eller om den er med kabel. Alle 1.6 motorer har hydraulisk kobling, men jeg er ret sikker på, at 1.3 kører med kabel. Ellers kan du vist godt bruge 1.3 gearkassen på 1.6 blokken, men hæng mig ikke op på det.

Du skal bruge hele ledningsnettet, da 1.6 kører med luftmassemåler, det gør en 1.3ér ikke.

Du burde kunne få synet den med 1.6 motoren, da bilerne sådan set er identiske. Bremser, undervogn og karrossen er identisk, så du skal sådan set bare have lavet et identitetsskifte på den, og det burde kunne foregå uden ekstra afgift.

Motor Colt 1.3 -> 1.6 16 år 2 måneder siden #21254

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Sådan noget p*s... havde sgu håbet det var lidt nemmere - at der ikke skulle skiftes ledningsnet... Vil nok lige overveje det en gang til, inden jeg kaster mig ud i det...

Men mange tak for hjælpen i hvert fald.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder