Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: 2 problemer med galanten

2 problemer med galanten 16 år 6 måneder siden #2980

• 's profilbillede
Jeg har to problemer med min Galant 1,8 GLI fra 94, som jeg meget gerne vil ha lidt hjælp til.

1: Der er begyndt at komme "klonk" fra de to bagerste støddæmpere, når jeg kører små eller store ujævnheder. det tyder ikke umiddelbart ikke på at støddæmpere er defekte, da bilen ikke "sejler" ell lign. kan dette evt skyldes defekte "tårnlejer", hvis bilen altså er udstyret med sådanne? Eller kan det være noget andet?

2: ved 100 km/t og opefter begynder bilen at ryste/hoppe. Det virker ikke som om det sidder i forhjulene, da det ikke er rattet der ryster, men hele bilen! Rystelser er der ikke når bilen accelere, men når jeg så letter på speederern, og farten holdes konstant ved f.eks 105 km/t ryster/hopper bilen på en måde som er ubehagelig, men dog ikke faretruende! alle 4 hjul skulle være afbalanceret rigtig! Er der nogen der har en idé hvad f..... det kan skyldes?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

2 problemer med galanten 16 år 6 måneder siden #20589

• 's profilbillede
Jg tror det er en af de bagerste eller evt begge fjedre der er knækket Prøv at tjekke dem Du skal passe på med at stikke fingrene ind til dem da der kan være meget skarpe kanter hvis de er knækket

2 problemer med galanten 16 år 6 måneder siden #20590

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Det er højst sandsynligt dine bagerste støddæmpere der er helt færdige.

2 problemer med galanten 16 år 6 måneder siden #20591

• 's profilbillede
ved ikke om din bil har krængningsstabilisator, i bag, men hvis den har kan den godt være årsag til klonge lyde hvis gummiebøsningerne er blevet hårde..
med hensyn til dit ryste problem, kan dine dæk altså godt være 100 % afbalanceret, og stadig give rystelser, eventuelt på grund af små buler/ujævnheder i dækket eller fælgen..
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.185 sekunder