Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Mitsubishi Galant MK VIII (1997-2003)

Mitsubishi Galant MK VIII (1997-2003) 16 år 6 måneder siden #2956

• 's profilbillede
Hej jeg overvejer at købe en Mitsubishi Galant (1997-2003) i stedet for min colt fra 1995 som jeg ellers er meget tilfreds med. Der er dog brug for mere plads nu.

- Jeg har lagt mærke til at omkring årgang 2000 er der sket en midre facelift på galanten. Er der sket betydelige ændringer eller er det forkofangeren og bliklysglas farve?

- Jeg overvejer en 2,0 model, er det en pålidelig motor? Hvad med 2,4 og 2,5 v6 - er det nogen solide motorer eller bør man måske undgå nogen af dem?

Jeg håber I kunne fortælle lidt hvad jeres erfaringer er med netop denne galant model.

På forhånd tak
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mitsubishi Galant MK VIII (1997-2003) 16 år 6 måneder siden #20457

• Billen
  • Billen's profilbillede
NICE CAR sådan en galant, har selv en fra 06. 1997 2,5 V6 4-dørs.

Til at starte med så vil jeg nok gå uden om den der er på 2,4 L da det er en GDI motor, du kan være uheldig og løbe ind i en hel del problemer hvis den ikke har kørt med den rigtige olie osv.

2.5 ja den har jeg selv og den er lidt glad for at komme forbi tanken og blive fyldt op, især hvis man har en lidt tung højre fod, og hvem har ikke det i sådan en fin dyt.

ved ikke helt hvad forskellen er på de forskellige årgange men ved at på min er der hoftesele i midten bagi, og den bliver lavet om til en 3 punkt sele senere hen.

DEr er massere af plads i bilen, vi har en barnevogn i bagagerummet uden de store problemer og der er stadig plads til indkøb samtidig.
Man kan ikke slå airbaggen fra i pass.siden.

Blinklysglassene (for + side) er lige til at skifte ud med klare glas, koster kr. 999 for alle 4 lygter.

Den har et godt lysbillede når mørket kikker frem, så man kører ikke i mørke :wink:

Mitsubishi Galant MK VIII (1997-2003) 16 år 6 måneder siden #20458

• 's profilbillede
Mange tak for den fiiine beskrivelse. Personligt er jeg blevet meget glad for mitsubishi efter små 2 år med min colt.

Men Lige netop denne galant model kunne jeg altid lide pga af dens front (specielt forlygtene). Det ser for fedt ud.

Er der andre her på forummet der kunne fortælle om deres erfaringer med modellen?

Mitsubishi Galant MK VIII (1997-2003) 16 år 6 måneder siden #20459

• Carpman
  • Carpman's profilbillede
Kan også kun sige go for den, hurtig(V6'eren :P ) , komfortabel og rummelig. Rigtig dejlig bil :D

Mitsubishi Galant MK VIII (1997-2003) 16 år 6 måneder siden #20460

Hej gæst. Jeg har en 98 2,5v6 stw og den kører kanon godt . Mit råd til dig vil være en 2,0 eller 2,5v6 og du skal se efter med rust i de bagerste skærmkanter og at der er så mange service så muligt . jeg ved at der er en meget flot 2,5v6stw til salg i middelfart p.t kan anbefales . hilsen en meget glad v6 ejer.

Mitsubishi Galant MK VIII (1997-2003) 16 år 6 måneder siden #20461

• 's profilbillede
Jeg har selv købt en godt brugt galant af nævnte årgang for ca 2 mdr. siden. Intil videre er jeg godt tilfreds med bilen, men rust er dens største fjende. Jeg var ude at kigge på flere forskellige og ud over rust i skærmkanter fandt jeg også betydelige rustskader i de forreste tårne. Den erstattede en galant årg. 91 og den havde ingen problemer med rust i hverken skærmkanter eller tårne. Find en der er blevet rustbehandlet på et tidligt tidspukt i dens liv. Min har fået en tur da den var ca 5 år gammel men på trods af det, er den alligevel angrebet rundt omkring. Synsmanden roste den, men det fortæller hvis blot at man skal være på vagt.
Der er ikke det samme udvalg i uorginale reservedele som man kan finde til de ældre modeller. Det vil selvfølgelig betyde lidt højere driftsomkosninger, men tilgængæld er den skøn at køre i. Da jeg købte min skulle jeg skifte flg. stumper inden syn. skiver og klodser hele vejen rundt. 2200- , Forreste nedre bærearm 1000- , forrør 3000- Dette blot som eksempel på de priser der er på reservedele. Ikke skræmmende men dog i den høje ende.
Jeg har haft Mitsubishi de sidste 10 år, hvor det er blevet til 2 galanter årg. 91 og min nuværende V6 . årg. 98. Jeg syntes de er fornuftige at skrue på for en hjemmemekanikker og de har aldrig haft alvorlige fejl.
Benzinøkonomien på V6 motoren er jeg positivt overrasket over. Den er sat til kunne køre 11 km/l og dette stemmer fint overens med virkligheden. Grøn ejerafgift er 5000- årligt.
Jeg har læst på nettet at der mange der har haft problemer med automatgearet, så derfor valgte jeg selv en med manuelt gear.
Det er en bil der ikke er poppulær og derfor er der mulighed for at finde dem til meget rimelige priser.
God fornøjelse med dit bilvalg.

mvh Ole ( Galant 2,5 V6 sedan man. årg 1998 )
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder