Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Periodisk motor-tikken på V6 Galant '98

Vedr. Olie og denens betydning 16 år 7 måneder siden #20304

• VR4 wanna b
  • VR4 wanna b's profilbillede
hej Carpman m.fl.
Jeg har kørt 15.000 km på den olie jeg har i nu (Mobil1) og skifter i dag til ELF Excellium NF 5W-40 (fuldsyntetisk, API klasse: SL/CF)
Jeg skal nok holde tråden opdateret med resultatet, men det ER altså underligt!
Det starter fint og den lyder som en symaskine. Selv uden blæser eller anden belastning (A/C m.v.), så begynder den svagt over et minut eller 2 at tikke mere og mere.....for pludselig at holde op igen.
Som om trykket i en eller anden kreds bliver bygget mere og mere op, og pludselig forsvinder!
Er der nogen der har erfaring med svinge olietryk på en 6A1 motor (V6)?
Er der en "klassiker" blandt vacuum-kontakter eller slanger?
Det er ganske pudseløjerligt!!
På forhånd tak for alle bidrag i denne tråd!
Chris
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Periodisk motor-tikken på V6 Galant '98 16 år 7 måneder siden #20305

• 's profilbillede
har haft samme problem med en v6-24v 6a12 det eneste der hjalp på den var at jeg tog løfterne ud og tømte dem og trykkede nyt olie i dem igen kører på bp fuld syntetisk 05-40 olie

Periodisk motor-tikken på V6 Galant '98 16 år 7 måneder siden #20306

• Billen
  • Billen's profilbillede
:roll: Ja jeg ville jo lige dele tråden i to for ikke at blande et andet emne ind i denne tråd, og det gik ikke helt efter planen :wink:

Men den "nye" tråd kan ses her
www.mitsubishi-klub.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=11574

Prøver lige igen...som indlogget.(ups) Tikken er FORSVUNDET! 16 år 7 måneder siden #20307

• VR4 wanna b
  • VR4 wanna b's profilbillede
Hej alle
Så blev der skiftet tandrem (sikke et arbejde) og skiftet olie.
Sikke en forskel. Tikken er væk - både ved kold og varm.
Jeg må erkende, takket være flere gode indlæg her i forum'et, at det alligevel er løftere, selvom det altså er mærkeligt at lyden ikke er konstant.
Nåh, men hvorom alting er, så kan jeg vist skifte olie mange gange for det det koster at reparere løftere. 5W-40 ELF fuldsyntetisk, og det spiller bare.

Følgespørgsmål:
Hvor langt "plejer" i at køre på et olieskift, med disse motorer (6A1)

Har nogen positive erfaringer med at skifte løfterne? Og hvor lang tid bør de holde? Og hvad koster mon sådanne 24 stk.?

Mvh
Chris

Periodisk motor-tikken på V6 Galant '98 16 år 7 måneder siden #20308

• Carpman
  • Carpman's profilbillede
Godt du fik has på tikkeriet :D
Jeg skifter altid olie to gange om året uanset antal kørt km, lidt overkill, men så passer man da godt på sin motor 8)
Har ikke selv prøvet at skifte løftere, men de koster 212,00 kr stk hos Refako. Så det bliver en dyr omgang :shock:

Periodisk motor-tikken på V6 Galant '98 16 år 7 måneder siden #20309

• Billen
  • Billen's profilbillede
Carpman skrev:
Godt du fik has på tikkeriet :D
Jeg skifter altid olie to gange om året uanset antal kørt km, lidt overkill, men så passer man da godt på sin motor 8)
Har ikke selv prøvet at skifte løftere, men de koster 212,00 kr stk hos Refako. Så det bliver en dyr omgang :shock:

Det er også deromkring med mig...

På min erhvervsbil lyder foreskrifterne at den kører 50.000 km mellem service eller indtil service lampen lyser :? min serviceindikator gik i stykker så den lyste allerede efter 4.300 km :wink:
Jeg skifter olien for hver 12.500 km og filteret hver anden gang for det er en relativ lille udgift fremfor at der måsker sker et eller andet pga olien er slidt op.
Tid til at oprette siden: 0.180 sekunder