Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Problemer med omdrejninger ved kold motor på en colt 1,6 95'

Problemer med omdrejninger ved kold motor på en colt 1,6 95' 16 år 8 måneder siden #2906

• 's profilbillede
Hej Alle

Jeg har et lille problem med min colt når motoren er kold og er lige blevet starter og står i tomgang.
Omrejninger kan ikke stabilisere sig på de ca 800 rpm de første 1-2 min. I stetdet kommer de op på ca 2000 falder lidt ned til fx 1000 rpm, og efter par sek hopper de op på 2000 rpm igen osv.
Efter 1-2 minutter falder motoren til ro og der er almindelig tomgang.

Er der nogen der kender til problemet og kan foreslå en løsning til det?

På forhånd tak.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problemer med omdrejninger ved kold motor på en colt 1,6 95' 16 år 8 måneder siden #20198

• Billen
  • Billen's profilbillede
kan være din choker som hænger.
men det er jo normalt at motoren kører høj tomgang de første par minutter

Problemer med omdrejninger ved kold motor på en colt 1,6 95' 16 år 8 måneder siden #20199

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Choker? :lol:

Det er meget normalt de går mellem 1500-2200 omdrejninger et minuts tid efter de er startet.

Men prøv at nulstille motorstyringen engang. Det kan være det hjælper på at den hopper ned i omdrejninger.

Problemer med omdrejninger ved kold motor på en colt 1,6 95' 16 år 8 måneder siden #20200

• Billen
  • Billen's profilbillede
Cocacola skrev:
Choker? :lol:

Det er meget normalt de går mellem 1500-2200 omdrejninger et minuts tid efter de er startet.

Men prøv at nulstille motorstyringen engang. Det kan være det hjælper på at den hopper ned i omdrejninger.

Ja alle biler er da udstyret med choker (ved sq ikke om det er stauet rigtigt :wink: ) enten en manuel eller en automatisk som somregel er styret af en bimetalfjeder.

Problemer med omdrejninger ved kold motor på en colt 1,6 95' 16 år 8 måneder siden #20201

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Ja dem med karburator, ikke dem med elektronisk indsprøjtning.
Vedhæftninger:
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder