Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Periodiske koblings problemer - Colt CZ3 - 2005

Periodiske koblings problemer - Colt CZ3 - 2005 9 år 5 måneder siden #28514

  • joecar
  • joecar's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 2
Hej,
Jeg er en glad ejer af en Colt cz3 fra 2005 (60.000km) som har et ”periodisk” problem med koblingen.
Symptomer er følgende:

Efterfølgende bliver udført mens bilen holder helt stille.
1. Bilen startes i frigear med koblingen i bund. Den går nu let i gear inklusive bakgear.
2. I frigear slippes koblingen og trædes igen i bund. Nu er bilen meget svær at sætte i gear og når man prøver at sætte den i bakgear børster den tænder – den kobler altså nu ikke helt ud mere! Det er dog ikke så slemt at den begynder at trille når den sættes i gear.
3. Motor stoppes og startes, igen i frigear og med koblingen i bund og nu går den let i gear uden at børste tænder.

Hvis bilen så kører 500m -> 1000meter bliver den hurtigt bedre til at koble ud.

Problemet opstår igen efter at bilen har kørt i længere tid –> over 20min i trafik og igen stået og er blevet helt kold. Det er som om at det ikke sker, hvis den kun har været ude på en kort tur.
Jeg tænkte på om det kunne være noget med den hydradiske kobling, men den bruger ikke bremsevæske. Det kunne være luft i kredsen, men så undre mig, at det gør en forskel om jeg kobler ud mens motoren er slukket eller tændt – er det tungere at udkoble en roterende kobling?

Håber der sidder nogle erfarende kloge hoveder som kan give et hint eller forklaring på min bils problem.

Vh Jørgen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Periodiske koblings problemer - Colt CZ3 - 2005 9 år 5 måneder siden #28515

  • M.R.blackmax
  • M.R.blackmax's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Indlæg: 50
  • Modtagne TAK: 3
hej meget kort lær og lev med eller skift bil :P
jeg har kendskab til flere med samme problem så døjer du vel også med din servo er lidt træg at dreje og den ikke retter helt op igen når du slipper og kører lige ud igen :drive:
typiske Mitsubishi Colt 6 problemer :evil:
Mitsubishi værkstederne er fuldstændig ligeglad du skal bare betale fuld pris selv om der er fuld service bog osv. :dry:
undskyld den hårde melding har lidt det samme i vores Colt czc :angry:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: joecar

Sv: Periodiske koblings problemer - Colt CZ3 - 2005 9 år 5 måneder siden #28516

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
umiddelbart lyder det jo som om der sidder en luftlomme i det hydrauliske system til koblingen.

Det som Blackmax nævner med at værkstederne er ligeglade kan godt være. Men jeg ved også at de muligvis er kendt med problemerne og har fra fabrikkens side fået afvide at sådan er produktet.

Grunden til dette kan nemt være at vi i Danmark betale så meget for vores biler, at vi er meget kritiske over for dem. hvor i andre lande er disse biler i den billige klasse dvs en "skal bare fra A til B" bil.

Jeg ved fx at vi her i Danmark har langt flere registrerede problemer med de "billigere" franske biler - 107- 206 - 206+ osv som de ikke har i NOGEN andre lande lige netop fordi vi er mere kritiske på det område da det stadig er en dyr bil for os.
Der kan man jo godt følge dem lidt i at så gider man ikke ændre hele produtionen fordi der er et problem i et land.

Nåh nok om det.
Men prøv og få luftet dit koblings system ud, kan evt være din slave eller hovedcylinder til koblingen som er dårlig. Jeg har egetlig ikke rigtig andre forslag.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: joecar

Sv: Periodiske koblings problemer - Colt CZ3 - 2005 9 år 5 måneder siden #28519

  • joecar
  • joecar's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 2
Der er A til B bil, og kan godt leve med at gearet ikke er perfekt, ligesom at styrtøjet skal rettes op manuelt.

Mit motivation for at prøve at finde ud af hvad der er galt er ene og alene at forhindre at bilen bliver ødelagt. Fik fornyligt skiftet olie på gearkassen og den viste sig at være helt sort - en indikation på at der er noget der ikke er som det skal være. Her er det oplagt at mistænke den mangelfulde udkobling som en mulig årsag.

Jeg vil prøve at udlufte koblingen - undre mig bare over at den er forskel på at koble ud når motoren er henholdsvis tændt og slukket - men det må komme an på en prøve.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.132 sekunder